Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Leste i en annen tråd at enkelte syns det er mer "praktisk" med MME...? Som hva da? For jeg ammer mest av den grunn at jeg syns MME & flaskestyr er ett kaos uten like..
Turid Laila Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Jeg syns det var mye enklere å amme. Eneste praktiske jeg kan se med å gi mme er at det er lettere for pappa å være alene med baby, eller ha barnevakt, om man har problemer med pumping slik jeg hadde...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Det eneste praktiske jeg kan tenke på er at jeg alltid vet hvor mye vesla har fått i seg, og når hun mest sannsynlig blir sulten igjen. Men du verden så lite praktisk det er med vasking etc. Hadde jeg hatt valget så hade jeg ammet, helt klart :-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Jepp det er styrete med flasker og koking, men for min del ble det mer styrete med amming, jeg stresset med det, og det ble ikke kos i det hele tatt, bare et himla styr, ble aldri fortrolig med å amme foran folk,så dermed ble det med flasker bare småtteri for min del! slippe å tenke på å amme, var helt nydelig. Så da gikk det helt fint med flasker, d blir rutine på det og Åsså syns jeg det er kjekt at pappa`n i huset/besteforeldre også kan gi henne mat, det syns jeg er praktisk da. Men det er jo hundreogtimeninger rundt dette! For de som ammer og syns det er greit, så skjønner jeg veldig godt at det med flasker blir styrete, men man venner seg til det meste! Dere har jo alltid mat med dere, mens jeg må reise hjem hvis maten er glemt hjemme! Men svært sjelden jeg glemmer det, så kan ikke si det har vært noe problem hittil, og nå er hun 7 mnd!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Det er ikke praktisk. (Annet enn at pappaen kan stå opp og gi om natta, men det kan han jo med pumpet mm også...)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Finnes ikke praktisk i det hele tatt i forhold til å amme. Jeg har prøvd begge deler. Eldstejenta fikk mme etter 2 uker, og minstejenta ammer jeg fortsatt (6,5 mnd). Eneste "fordelen" er at det er enklere for far evt andre å passe babyen..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Det eneste Upraktiske med mme, er at man må koke flasker og vann og ha i pulver. Det koster meg ingenting. Det praktiske ved mme: - Du vet alltid hvor mye barnet får i seg. - Du slipper å lure på om du har nok. - Andre kan mate barnet. - Barnet sover bedre og lengre om natten. - Det er lengre intervaller mellom måltidene, så du får gjort litt andre praktiske ting. - Du slipper å styre med såre brystvorter, dårlig utdrivningsrefleks, evt. brystbetennelse, osv. - Du slipper å være veldig obs på ditt eget kosthold.
Gjest Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 nåja, det der varierer... Jeg visste at gullet hadde fått nok når han var blid og fornøyd, og vektoppgangen var fin. Hadde aldri noe behov for å vite akkutar hvor mye han åt. Andre kan gi utpumpet mm Merket ingen endring i sovemønsteret når vi gikk fra mm til mme Samme intervaller som før (ca hver 3. time) Behøvde ikke tenke særlig på kostholdet, for småen reagerte aldri på det jeg åt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Har også prøvd begge deler, vil si at det er mest praktisk å amme.. Gutten min sov ikke så mye bedre om natten på mme når han var nyfødt, våknet vel hver 3. time da også. Og resultatet! en baby som var lys våken midt på natten pga en flaske som aaaldri ble varm. Nei, takke meg til en pupp som er klar med det samme;-) Greit nok, det går seg som oftest til etterhvert med rutiner og slikt...men jeg gikk som en zombie de første mnd pga lite søvn
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Da tenker jeg det blir kranglings og diskutering igjen her snart- men er litt vel bombastisk og skrive at det er INGENTING praktisk med mme... Litt drøyt, hvis du leser min begrunnelse for å gi det f.ex. så vil jeg jo si det er en god grunn. Det er praktisk og fordeler med det, men også ulemper som at du må lage maten, koke flasker for en periode bl.a. Men er enig med det anoym skriver, d er fordeler med mme! og fordeler med mm. Dette er IKKE er krangle innlegg altså, men ikke påstå at det ikke er noe som er praktisk med det, for enkelte er det faktisk det!!!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Praktisk at babyen får mat i seg. med min manglende melk hadde hun nok vært ganske sulten skulle jeg gitt pupp altså... men skulle ønske jeg slapp alt styret med mme, og skulle ønske jenta mi kunne fått pupp
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Nattmåltider med mme kan være ganske upraktisk. Jeg løser litt av problemet på følgende måte: - Kjøper ferdigblandet mme til nattbruk. - Installerer en kjølebag og en avent flaskeoppvarmer ved siden av senga. Når det er tid for mat, tar jeg rolig opp flasken og setter den i varmeren til den slår seg av ved helt korrekt temperatur. Tar ikke så lang tid.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Siden lillegutt ikke vil ha pupp lengre, så er det praktisk at han får i seg melk...
Kaja_07 Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 MME har sinde fordeler , men såklart også ulemper. Er det ikke sånn med et meste? Fordelene (praktiske fordeler) med MME: • Du ser hvor mye barnet får i seg • Du slipper å dra frem puppen over alt (ikke allle som liker det) • Andre kan gi mat til ungen, lettere i forhold til barnevakt etc (ikke alle amme-barn som tar flaske) • Du trenger ikke tenke på hva du selv spiser (vin, reker etc). Og ja, kokingen er styrete, men man vender seg til det, så det går helt fin. Du kan sikkert sette opp en liste med det som er negativt også. Men hvorfor fokusere på det som er negativt? Praktiske fordeler med amming kan man også lage en lang liste på. Begge deler har vel sine fordeler og ulemper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå