Dubbe Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Er det ikke slik at ett barn blir automatisk ført inn i statskirken?
Krolla og Theodor Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Dersom du på skjemaet ditt ikke har fyllt ut noe annet, så blir barnet meldt inn i statskirken...
sydilla Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 hei! Det funker som følger: Dersom en av foreldrene er medlem blir barne oppført som "tilhørende" i kirka sitt medlemsregister. Dere vil da få tilbud om dåp fra kirka der dere bor. Døper dere barnet blir status i registeret endret til "medlem". Uansett vil dere (mest sannsynlig) motta en del invitasjoner til så kalt trosopplæring fram til ungen er 18 år. Da vil en bli strøket fra registeret dersom en ikke har døpt seg. (De ser hvem som er tilhørende og ikke i registeret basert på en fargekode og et symbol)
Gjest 5 andre Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Barnet blir ikke medlem av statskirken før en eventuell dåp. Jeg har ikke krysset av for noe spesielt, men har heller ikke døpt pjokken - derfor har han heller ikke blitt medlem av statskirken.
sydilla Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 ikke medlem, men blir som sagt registerert som "tilhørende". Jobber med det...
Gjest 5 andre Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Men det krever vel at jeg eller mannen min er medlem oxo??? Ellers er det da utrolig frekt... Pjokken er jo 14 mnd. Aldri fått noe papirer om dåp eller lignende i posten heller... Fylte jo ut det feltet med religion (som er intet) på papirene jeg fikk på helsestadjonen på 1. sv.skapskontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå