Gå til innhold

Hvordan er det med fødsel + statskirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at ett barn blir automatisk ført inn i statskirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du på skjemaet ditt ikke har fyllt ut noe annet, så blir barnet meldt inn i statskirken...

Skrevet

hei!

Det funker som følger:

Dersom en av foreldrene er medlem blir barne oppført som "tilhørende" i kirka sitt medlemsregister. Dere vil da få tilbud om dåp fra kirka der dere bor. Døper dere barnet blir status i registeret endret til "medlem". Uansett vil dere (mest sannsynlig) motta en del invitasjoner til så kalt trosopplæring fram til ungen er 18 år. Da vil en bli strøket fra registeret dersom en ikke har døpt seg.

(De ser hvem som er tilhørende og ikke i registeret basert på en fargekode og et symbol)

Gjest 5 andre
Skrevet

Barnet blir ikke medlem av statskirken før en eventuell dåp. Jeg har ikke krysset av for noe spesielt, men har heller ikke døpt pjokken - derfor har han heller ikke blitt medlem av statskirken.

Skrevet

ikke medlem, men blir som sagt registerert som "tilhørende".

Jobber med det...

Gjest 5 andre
Skrevet

Men det krever vel at jeg eller mannen min er medlem oxo??? Ellers er det da utrolig frekt... Pjokken er jo 14 mnd. Aldri fått noe papirer om dåp eller lignende i posten heller... Fylte jo ut det feltet med religion (som er intet) på papirene jeg fikk på helsestadjonen på 1. sv.skapskontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...