Ruttitutt :-) Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg har el, iallefall var progesteronen på 17,8 så gyn på Volvat sa at da har jeg hatt el. Men etter å ha ha lest en del her inne så ser jeg at 17,8 tilsvarer en "dårlig el", vet ikke helt hva det er jeg...men vil da Pergo kunne hjelpe meg på noen måte...? Må legge til at jeg ikke er sikker på om jeg tok blodprøva på helt riktig dag, mulig den ble tatt 1 eller 2 dager for tidlig. kan progesteron stige mye på 1 eller 2 dager? Jeg har ellers regelmessig syklus, og jeg trodde iallefall at jeg har el. Men kan jeg be om pergo? Har prøvd veldig lenge nå, og det eneste som skjer er 2 eller 3 kjemiske.... har ei datter på 2,5 fra før, og da gikkd et som en lek å bli gravid. Gyn på Volvat har skrivi ut Progesteron til meg som jeg kan ta, men ser ikke ut til at det har hjulpet.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 pergo er jo for oss som sliter med å få regelmessig mens å fremprovosere eggløsning. er ikke bra med overstimulering av eggstokkene heller. er mange uheldige langtidsbivirkninger med pergotime så jeg vil anbefale deg å tenke nøye igjenn om det før du spør etter d. å håper legen gir deg godt veiledning.
Ruttitutt :-) Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 Takk for svar. Jeg begynner bare å gripe litt etter strå, for ser ikke ut til at vi skal klare det på egenhånd. Og gynekologen min sier bare hele tida at det finnes de som har det verre, og at jeg helt sikkert snart vil bli gravid... Men det hjelpr jo ikke meg stort. Eneste blodprøva han har tatt er progesteron en dag i syklusen, så jeg får vel bytte lege, for er kanskje greit å få sjekket flere hormoner og. takk for svar, greit å høre fra noen som har prøvd det.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 d skjønner jeg godt.. men det er jo bare 20% for befruktning ved hver eggløsning. så viss ikke alt klaffer kan ting ta tid. er jo mange som d ikke er noe galt med som prøver i flere år. vet det ikke er noen trøst men... ta kontakt med en privat klinikk å forhør deg om forsmuligheter:)
Ruttitutt :-) Skrevet 4. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2007 Ble gravid på første forsøk med snuppa, og vært gravid 2 ganger uten å prøve også. Og nå har vi prøvd aktivt i mage mnd og da skjer det ikke...er så frustrerende. Siden det ser ut til at egget har problemer med å feste seg så vet jeg ikke om ivf vil virke heller... Er Volvat jeg har kontakt med nå, men skal ringe Aleris i morgen. For føler at han på Volvat (Hamar) ikke tar meg noe særlig alvorlig.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 men når du har blitt gravid raskt før så er det kanskje bare tilfeldigheter å stress som står i veien for deg nå? det beste er jo at det ikke er noe galt med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå