Gå til innhold

Burde jeg bekymre meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går gravid med nr fire og kjente liv i uke 12 første gang. Kjente det litt frem til uke 15. Fikk blødning i slutten på uke 12 og sluttet og blø i uke 16. Var på to UL på sykehuset for dette. Jeg kjente ikke liv igjen før for 2 dager siden. Da kjente jeg bare ett par små dult. Har ikke sjangs til og skulle kjenne noe på utsiden av magen eller noe. kjenner jo ingenting inni heller. Kanskje en liten bevegelse en gang om dagen. Dette må jo ta seg opp. Jeg har ikke hatt det sånn med de tre andre. Da har jeg jo sett det utenpå magen for lenge siden.

 

Burde jeg bekymre meg for dette? Skal på UL den 15 november på sykehuset og da er jeg 19+2.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bare er i uke 16, er det absolutt ikke vanlig å kjenne liv daglig! Og i alle fall ikke utenpå magen. Selv om du kjente det med de andre, er jo et hvert svangerskap forskjellig. Hvis du har vært på UL og alt er bra, ville jeg stolt på det. Jeg er til sammenlikning i uke 19 og kjenner ingenting.

Skrevet

Om du leser innlegget mitt litt nøyere skjønner du fort at jeg ikke er 16 uker da.

Jeg er 18 fullgåtte uker i morgen.

 

Du må lese innleggene nøyere før du svarer neste gang da.

=)

Skrevet

Er uansett ikke vanlig å kjenne liv hver dag før i uke 26, så du kan nok slappe av, men hvis du er veldig bekymret, ring føden og hør med de.

Skrevet

Nå puster jeg lettet ut.

Jeg er 3. gang, og kjente liv første gang i uke 11. Kjente litt liv nesten daglig i ca to-tre uker, før det ble mer eller mindre borte. Nå har jeg ikke kjent noe bevegelse på flere dager. Er 19+1 i dag og skal på UL i morgen. Jeg satser på at barnet ligger langt bak, og at dette er grunnen til at jeg kjenner så lite. Men kan ikke akkurat si at jeg ikke er bekymret...

 

Kan godt oppdatere deg etter UL i morgen:-)

Skrevet

Dette er min 2. gang, og jeg kjente ikke liv daglig før jeg nærmet meg uke 18. Like før det kunne det ta 1-2 dager mellom hver gang jeg kjente dult og bevegelser. Og jeg har enda ikke kjent noe utenpå magen... Er ca. like langt som deg på vei :) 18+4 i dag.

 

Svangerskap er jo alle forskjellige. Og selv om du kjente det slik med de 3 første, så trenger det ikke være noe galt for det om det ikke er slik denne gangen :)

 

 

Skrevet

Jeg vil gjerne oppdateres etter ul din.

Jeg vet at det ikke er uvanlig dette men syntes det bare var litt rart at jeg ikke kjenner noe tegn til liv der inne.

Jeg er 99,9% sikker på at det er jente og de sparker jo lettere og senere. Men det kommer jo. He he he.

 

Skrevet

Hei igjen!

Nå har jeg vært på UL, og det var ei livlig jente der inne, selv om jeg ikke merker noe til det. Det var som jeg tenkte Morkaka ligger som panser mot magen min, og dermed kjenner jeg lite til sparkene enda... Men bare vent, sa jordmora - om ikke lenge kommer du til å bli mye forstyrret...

 

Så du kan nok slappe av og glede deg til UL!

Skrevet

Ja det var bra at alt var bra.

Det som var helt rart var at i går var det som og skru på lysbryteren, plutselig kjente jeg masse spark og det var ikke bare ett par ganger men den holdt på i 2,5 time der inne. Kjente det til og med utenpå magen. helt merkelig. He he he.

 

 

 

Skrevet

husk at det står i alle bøker at man IKKE skal sammenligne svangerskap med andre eller tidligere svangerskap! bare en liten pekepinn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...