Gå til innhold

Julegaveideer til hele familien..kom med dine beste:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at svært få av de som fikk julegave av oss i fjor gadd å takke for gaven har vi vel nesten bestemt oss for å donere en pen sum til et godt formål i stedet. Sjansen er stor i år for at mine søstre kommer til å gi penger til HIV/AIDS-rammede barn i julegave.

Skrevet

Scrapper kalendere til nesten ALLE...

Skal også til FAME fotografen på torsdag...

Med baby i huset er det mange muligheter.

Album fra elkjop.no,

kopper,

musematter,

puslespill------- alt dette med bilder av barn/ barnebarn,....

Skrevet

Vurderer å kjøpe badelaken med brodert navn på til de fleste av ungene..... Kjekt til sommeren og praktisk for som går på skolen med gym og dusjing.

Skrevet

kopierer inn det jeg skrev i et innlegg i går jeg :)

Har kun kjøpt til yngste svigerinnen min :) hun får en toalettmappe full av sminke, hudpleie og litt sånt :)

*svigers skal få en "italiensk kurv" tenkte jeg, fylle den med litt god olje, spennende pasta, italiensk kokebok, pene servietter, parmesanost, og en duk i litt sør europeisk stil :) får se om jeg ikke finner noe annet lurt å ha oppi også.

*mamma skal få fotografbilde av snuppa + ferdigmalte lister fra maxbo (hennes ønske)

*svigerinnen og svogeren min skal få badhåndklær og litt stasj til å lage hjemmespa tenkte jeg.. (de flytter inn i nytt hus til jul)

*våre besteforeldre, tanter og onkler skal få hjemmelaget konfekt, karameller og sukkertøy + et innrammet dikt om kjærlighet som passer veldig godt til julen.

*Talie skal kanskje få pulk, eller så blir det skap, gardiner o.l. OM vi har fått kjøpt oss leilighet innen den tid.

*venninner, kamerater og min siste svoger aaaaaner jeg ikke hva skal få enda :) men grubler litt hver dag så kommer vel på noe tenker jeg :)

Skrevet

Til barn:

-dataspill

-dvd

-cd

-lego

-togbane

-kosedyr

-sengetøy

-ekspirimenter

-bøker

-klær

-pyntesaker (til seg selv eller rommet)

-akebrett

-male/tegnesaker

-hobbysett (har f.eks. på panduro.no)

-nabbiperler (sånne som man stryker)

-dukker

-kjøretøy

-spill

Til voksne:

-gavekurv (kaffe, te, snop, spekemat, såper etc. etc.)(her får de gavekurv med gardsmat produkter)

-abonnement på blad

-superundertøy

-badekåper

-billetter til teater, kino, revy etc.

-gavekort

-musikk

-film

-dørmatte

-bestikk

-deler til servise

-glass (f.eks. spesielle champagneglass man kan samle på)

-årets julekule/fat

-konfekt

-alkohol

-klær

Skrevet

Til voksne som har alt er d kjekt å gi flax lodd, gjerne sammen med bildet av barnet/barna, en kalender, eske med after eight el.

Bøker er populært uansett alder.

Gavekort på hudpleie/spa er fin spleisegave fra barna til mor/bestemor. Er ikke så ofte man unner seg d selv.

Jeg lager alltid en bildekalender til besteforeldre og oldeforeldre fra barna. La barna male på glass etc til besteforeldre!

Til jenter som nærmer seg tenårene er d alltid populært med toalettmappe m div innhold (lipgloss, neglfil, strikk osv, har masse fint og billig på hm)

Flaske rødvin.

Puslespill, artige sokker (eks hello kitty, simpson), lage cd selv ( brenner div musikk på cd som vedkommende liker og lage cover selv), Håndduker med navn på.

Men d er jo alltids greit å høre med folk om de har noen spesielle ønsker, kan få masse fine tips da ;o)

Lykke til, jeg er nesten ferdig med julegavene.

Skrevet

hmm, sånn ser min liste ut forløpig:

- svigers: litt usikker, men tror jeg skal scrappe en kalender til dem.... eller scrappe noe også kan Mie lage litt "kunst" på noen sider.

ellers står jeg litt fast på dem...

- mamma og pappa:

blir hvertfall en lik kalender på dem, så må jeg komme på noe mer. skal jo til fotografen før jul regner jeg med, så kanksje de får et fint bilde også.

- lillebror 1: klær

-lillebror 2: klær ( de ønsker seg alltid klær av oss).

Nieser(7stk): kommer jo litt an på alderen deres da, men de får blandt annet, tegnesaker, klær, sminkepung med sminke, og andre jentete ting.

storebror m/kone: ??? en god flaske vin holder ikke helt da hun jobber på pol.

storesøster med samboer: ????

storesøster: familiebilde av oss tre ( hennes ønske ).

svoger og svigerinne: et stort deilig teppe ( som de ønsket seg)

svoger og svigerinne: vet ikke. lurer på om vi bare skulle kjøpe til barn i år jeg???!

venninner: bl.a sminke,tøfler,vin,en fin kjærstekurv(lager det til alle par hvert år jeg da. kurv med to glass, et duftelys, en flaskevin, og så for eks bare salt massasjeolje osv. hvis de har badekar da. eller så tilpasser jeg det til hvert enkelt par:) ).

kamerater: er vel en flaske med noe godt som kommer godt med hos dem:)

Skrevet

Til min mamma som har det aller meste av ting til å tørke støv av, har vi tenkt å kjøpe kaffe, stearinlys, servietter, tennbrikker til å tenne opp i ovnen med og noe undertøy.

Bytter en flaske vin med mine søsken.

Til de minste blir det klær og litt leker/hobbyartikler.

Vi vurderer faktisk å gi en 3 ltr dunk med vin til svigers :o)

Skrevet

jeg har noen....=)

et år kjøpte jeg en sånn gave boks på bokhandelen og fylte dn e godterier..... tips til å gi til dem som har alt..

i for 2år siden gidde vi en kurv me frukt,godterier,kjeks,ost,osv til svigerene de var kjempe fornøyd=) de har også alt=)

Skrevet

Her går det i Bjørn Borg boxere til alle mellom 10 og 18 :-) Hehe, har alltid syntes at de i den alderen var skikkelig vanskelige å kjøpe til, men nå er det bankers!

Storebror på 12 skal få skibukse (er begynt å bry seg med merker, så jeg tenkte å avansere litt i år)

Mini får nok en uteleke- type sklie til å ha i hagen, pluss bord og stoler til rommet sitt

Venninner skal få te/kaffe/servietter/lys i gavepakning tenkte jeg

Svigers får bilder av ungene forstørret, det samme med mine foreldre

Brødrene mine skal faktisk få en album der jeg har scannet inn masse bilder fra de var små...pga en brann har de ikke bilder av seg selv som barn, så jeg har vært hos familien og samlet inn det som finnes..

Unger til venninner + små nieser og nevøer: muligens noe fra www.paradisvej.com , der var det mange herlige leker. Men har faktisk også vurdert å være litt fornuftig og handle ullklær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...