Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Har tenkt tanken på å få fosterbarn selv, men vil ikke ta til meg et barn før jeg er sikker på at det går. vi har god økonomi men det koster jo litt å ha et barn... får man f.eks barnetrygd for barnet? noe annet? er ikke gniten altså, og vil ikke gjøre det pga pengene, men vil være sikker på at det går!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Først må du på kurs. Og godkjennes. Og du får greit betalt for å ha fosterbarn, en del mer enn bare barnetrygd ja. Hvor mye vet jeg ikke, men vedder på at ->>- har peiling.
Gjest ->>- Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Dersom barnet er såpass veltilpasset at dere kan forsette i jobb etc. som før, vil dere i tillegg til å motta barnetrygden for barnet få en månedlig skattefri utgiftsdekning på mellom 4000 og 5900 kroner for barnet avhengig av dets alder, og en skattbar arbeidsgodtgjørsle på rundt 5600 kroner i måneden (dette ut fra veiledende KS-satser, den enkelte barnevernstjeneste kan vurdere at barnet er så krevende at arbeidsgodtgjørsle økes, og spesielle utgifter kan dekkes i tillegg til den generelle utgiftsdekningen). Dersom barnet har behov for at en av fosterforeldrene er hjemmeværende, lønnes denne; lønnen kan variere noe, men bruker å ligge i størrelsesorden 300-320,000 i året.
snartgift.no Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Googlet litt... http://www.vgb.no/12426/perma/84672 Ser ut som om man får ca 200.000 ++ pr år + bt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå