Gå til innhold

ang navnefest i regi Humanetisk forbund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som vet om man må ha navnefest der man hører til, eller om man kan ha det hvor som helt i landet?

Og hvordan blir det gjennomført, har de fastsatte datoer og så samler de opp alle som skal runt da? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha det der du vil. Vi skal i alle fall ha det på et helt annet sted enn der vi bor..;) De har datoer som de har satt opp, og så melder du deg på den datoen som passer. Små plasser har sjeldnere enn store plasser somregel..

Skrevet

Gå inn på hjemmesidene å se. Der står det dato og sted for seremoniene som holdes. Vi bor i Lier/Buskerud, men hadde navnefesten i Asker/Akershus, så det skal ikke ha noe å si.

Skrevet

De fleste steder kan hvem som helst ha det, men det har vært mange ikke-bosatte i Oslo som har ønsket å ha det her og fylkeslaget har dermed valgt å satte folk bosatt andre steder bakerst i køen. Ved ledig plass kan også disse arrangere det her.

Større steder har stort sett fast dato og oppsamling, mens mindre steder ser an behovet og velger dato ut fra dette. Det er en del flere som velger humanistisk navnefest i Oslo enn i Sogn og Fjordane osv.

Skrevet

Ok, der sto ikke så mye info på siden deres, bare at man skal ta kontakt. Men da er det vel greiest å ta kontakt der man vil ha festen da? Altså jeg hører til i Oslo, men vil ha i Møre og Romasdal pga. at mesteparten av familien holder til der.

Skrevet

Det vil jeg anta går helt greit, uten egentlig å vite hva jeg snakker om. Lokallagene i vestlandsfylkene, med unntak av Bergen, er ofte ganske små og har ikke egne websider og slikt, så ville bare kontaktet dem og hørt.

Skrevet

Jovist der fant jeg ut at de arrangerer navnefest i hjembygda 24nov- det var vel kanskje litt kort til å ordne da. Tror jeg nesten må ringe dem og høre hvor ofte de bruker å ha osv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...