Ajam Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Av personkige årsaker skal jeg sykemeldes av legen fra i morgen til fredag. Jeg er ikke syk slik at jeg ikke kan jobbe. Vet at ingen har noe med hva det feiler meg, men syns det er ubehagelig å si "det er min sak" eller noe slikt. Hva kan "feile" meg disse dagene? De vil jo se at jeg er frisk å rask igjen til helgen. Håper dere forstår dilemma mitt..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Jeg hadde bare sagt at jeg hadde problemer med noe..altså noe personlig.. så hadde jeg bare svart på sparket tror jeg..litt vanskeli å dikte opp noe.. kan jo si du hadde influensa..
Trollemor og snuppa! Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Er det legen eller arbeidsgiver du ikke vil si hva som feiler deg til?
Skravlemamman Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Hmmmm, en urinveisinfeksjon da kanskje?
Ajam Skrevet 4. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2007 Ja.. Men hvordan vet jeg da at jeg er tilbake på jobb til helgen? Haddu influensa i vinter, lå rett ut i 2 uker.. Kan jo si det er personlig. (er jo det også) men..
Ajam Skrevet 4. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2007 Vil ikke si det til arbeids giver. Stoler ikke på dem. Hadde jeg hatt sykt barn måtte jeg bare brukt hjemme-med-sykt-barn egenmelding. Får vel ikke sykemeld av legen for det?
Karoline's*mamma Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Du kan jo berre seie at du "rekna med å vere bra til helga". Og så er du frisk og rask til helga....
Skravlemamman Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 kanskje du går på pencilin og er forventet frisk om en uke da? kan aldri tenke meg at noen lurer så fælt....
*ale* Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Arb giver trenger ikke vite hva det er . >Kun hvis du er langtidssyk at du MÅ oppgi det.
Matja Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Hvorfor i all verden skal du lyge?? Det er vel bare å ringe og si at du er syk, og at du blir borte ut uken. Arbeidsgiveren din spør nok ikke: "Hvorfor det?", men kanskje "Å, er det noe galt?" Da kan du bare svare; Neida, det er ikke noe galt." Syns det er ganske meningsløst å lyge, for det kommer jo stort sett tilbake til en senere...
Nickeguri Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 De færreste spør jo om hvorfor noen er sykemeldt; sånt er personlig. Jeg syns ikke du skal dikte opp noe som helst, jeg. Årsaken er det ingen som har noe med. Nei, det er ikke noe gøy å si at det er personlig hvis noen spør, men det er jo ganske frekt å spørre noen hvorfor de er sykemeldt også. Greit nok hvis man har sett at noen har blitt forkjøla eller lignende, men ikke ellers.
Ajam Skrevet 4. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. november 2007 Takk jenter.. Jeg vet at min arbeids-giver spør. De stoler ikke ¨på at folk er syke.. Så de spør etter detaljer. Egentlig en seriøs bedrift, men personal håntering trengs kursing i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå