Gå til innhold

Jeg trenger råd jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av personkige årsaker skal jeg sykemeldes av legen fra i morgen til fredag.

Jeg er ikke syk slik at jeg ikke kan jobbe.

Vet at ingen har noe med hva det feiler meg, men syns det er ubehagelig å si "det er min sak" eller noe slikt.

Hva kan "feile" meg disse dagene? De vil jo se at jeg er frisk å rask igjen til helgen.

Håper dere forstår dilemma mitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare sagt at jeg hadde problemer med noe..altså noe personlig.. så hadde jeg bare svart på sparket tror jeg..litt vanskeli å dikte opp noe.. kan jo si du hadde influensa..

Skrevet

Skyld på sykt barn?

Skrevet

Er det legen eller arbeidsgiver du ikke vil si hva som feiler deg til?

Skrevet

Hmmmm, en urinveisinfeksjon da kanskje?

Skrevet

Ja.. Men hvordan vet jeg da at jeg er tilbake på jobb til helgen?

Haddu influensa i vinter, lå rett ut i 2 uker..

Kan jo si det er personlig. (er jo det også) men..

Skrevet

Vil ikke si det til arbeids giver. Stoler ikke på dem.

Hadde jeg hatt sykt barn måtte jeg bare brukt hjemme-med-sykt-barn egenmelding. Får vel ikke sykemeld av legen for det?

Skrevet

Du kan jo berre seie at du "rekna med å vere bra til helga". Og så er du frisk og rask til helga....

Skrevet

kanskje du går på pencilin og er forventet frisk om en uke da? kan aldri tenke meg at noen lurer så fælt....

Skrevet

Arb giver trenger ikke vite hva det er .

>Kun hvis du er langtidssyk at du MÅ oppgi det.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du lyge?? Det er vel bare å ringe og si at du er syk, og at du blir borte ut uken. Arbeidsgiveren din spør nok ikke: "Hvorfor det?", men kanskje "Å, er det noe galt?" Da kan du bare svare; Neida, det er ikke noe galt."

Syns det er ganske meningsløst å lyge, for det kommer jo stort sett tilbake til en senere...

Skrevet

De færreste spør jo om hvorfor noen er sykemeldt; sånt er personlig. Jeg syns ikke du skal dikte opp noe som helst, jeg. Årsaken er det ingen som har noe med. Nei, det er ikke noe gøy å si at det er personlig hvis noen spør, men det er jo ganske frekt å spørre noen hvorfor de er sykemeldt også. Greit nok hvis man har sett at noen har blitt forkjøla eller lignende, men ikke ellers.

Skrevet

Takk jenter.. Jeg vet at min arbeids-giver spør. De stoler ikke ¨på at folk er syke.. Så de spør etter detaljer. Egentlig en seriøs bedrift, men personal håntering trengs kursing i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...