Gå til innhold

På tide å trappe ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen synspunkter på dette med sykemelding. Jobber 100% men føler jeg ikke klarer å yte nok på jobben. Har en gutt på snart tre år og tyr dessverre ofte til TVen og andre inneaktiviteter fordi jeg ikke orker leke eller gå ut.Husarbeidet hoper seg opp og blir tatt i skippertak når jeg orker og mannen min har tid. Bekkenløsning gjør at jeg ikke orker så mye og er sliten på kvelden. Mannen min har en ansvarsfull og travel jobb der mange er avhengig av ham. Han er kjempeflink til å støtte meg og hjelpe til hjemme i tillegg.

Er 24 uker på vei. Føler meg ikke syk, bare sliten og stressa. Kabalen går liksom ikke opp uansett.

Hva mener dere om å sykemelde seg i en slik situasjon? Vil ikke gi opp for tidlig.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på deg selv:-)ingen som takker deg for innsatsen den dagen du ikk makter mere. . . . Klem fra ei som VET:-)

Skrevet

Jeg synes du skal høre på kroppen din, og ikke se på sykemelding som et "nederlag". Du kan jo be om 20 % sykemelding f.eks, og ha kortere dager eller en dag fri i uka.

Jeg har ikke barn fra før, men er i full jobb og kjenner også at jeg begynner å bli veldig sliten. Sover mye på kveldstid og i helger for å ta meg igjen.

Arbeidsplassen din er ansvarlig for å tilrettelegge for deg. Hør med legen din og sammen finner dere nok en løsning :)

Skrevet

Dette er vanskelig... Jeg og min mann har tenkt som følger:

Jeg kunne kanskje jobba litt mer enn jeg gjør (er i aktivsykemelding pga kynnere og bekkenproblemer) men det ville medført at jeg ikke kunne løfte en finger etter at jeg kom hjem fra jobb. ALT ansvar hjemme for to små gutter og husarbeid ville da fallt på min mann - da er sjangsene store for at han ville bli så sliten at han blir sjuk - og hva gjør vi da?

Er det riktig at familien skal ta hele støyten når mamma er dårlig i svangerskapet?

Graviditet er ingen sykdom, men det er en tilstand som kan medføre en del plager andre mennesker ikke ville NØLT med å ta ut noen sykedager for...

Skrevet

Tenk på deg selv:-)ingen som takker deg for innsatsen den dagen du ikk makter mere. . . . Klem fra ei som VET:-)

Skrevet

Anbefaler sykemelding 50 %. Ingen nederlag, bare hensyn du tar for deg, babyen og resten av familien. Du har mange år i jobben etterpå, men akkurat nå kan det være lurt å prioritere en lettere hverdag. Jeg er i uke 28 snart og skal be om 50 % sykemelding. Jeg går fortsatt i 100 %, men jeg kjenner at tiden er inne for å redusere på tempoet. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Har fått det klarere for meg at det ikke er rett å velte all belastningen over på familien bare for å klare jobben. Godt å ha et sted å gå for å få råd. Takk igjen!

Skrevet

Hvis du sliter med bekkenløsning syns jeg ikke du skal presse deg i å fortsette å jobbe så mye. Har erfart selv i forrige sv.skap at det kan bli verre om du f.eks går mye,står lenge stille, eller sitter i samme stilling lenge, osv. Du burde også være forsiktig med løfting så du ikke gjør det verre.

Nå har jeg begynt å få bekkenløsning igjen ganske tidlig i dette sv.skap, så legen min har sykemeldt meg 100%. Men er ikke sikkert det er nødvendig med så mye for deg. Kommer jo an på hva du jobber med. Jeg jobber i barnehage med mye løfting og gåing, så var nok derfor.

Men uansett er det jo vanskeligere å bli kvitt igjen senere jo verre det er (har iallefall jeg fått beskjed om)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...