Gå til innhold

Favoriserer barna deres enten mor eller far??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2år og 4mnd og når vi er sammen alle tre,så er jeg den store stygge "ulven" i hennes øyne.

Da er det kun pappan som får hjelpe,kle av og på,kose osv.Bare gråter om jeg prøver.

Når hun og jeg er alene er hun en engel.Jeg er hardere enn pappan,og hun vet hvor hun har han henn.Men må helt ærlig innrømme at jeg blir veldig trist av dette.

Er nesten som jeg er luft for henne når alle tre er samlet.

Flere som har det sånn??Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å rose henne for ting hun er flink til!!

Skrevet

Hos oss varierer det - den som har vært mest borte er vanligvis idolet når alle er samlet. Merker nok likevel en tendens til at mamma er best når det gjelder (feks ramla og slått seg) uten at jeg har vært mest borte sammenlagt. Kan være fordi jeg "ser tegninga" ørlite grann kjappere enn pappaen hennes ;o)

Skrevet

Hmmm. Han her han oppfører seg litt ulikt i forhold til oss.

Han erter meg med å gjøre ting han vet jeg er streng på, men tuller også mer med meg enn med pappaen. Han prøver å kysse meg hele tida og han kan sitte på fanget mitt lenge og kose.

Mot faren ser det ut til at han mer etterligner ham, hvordan han drikker kaffe, hvordan han snakker osv. He he.

Så når han er ekstra slitsom med meg så betyr det jo ikke at han ikke liker meg, er bare fordi han kjenner mine reaksjoner.

Skrevet

Når hun og jeg er alene er vi så venner og har det så koselig.Og jeg roser henne for det som er bra,men er nok også mye strengere enn pappan.

Var en periode i våres hvor det bare var meg,men nå tar det litt mye av på pappan syntes jeg;)

Skrevet

Her er de begge mammadalter begge to, t.o.m han på 7 mnd.

Men hos venninna mi er det omvendt og hun synes det er skikkelig trist, for hver gang dattera er lei sei gråter hun etter pappaen.. hun prøver å få lov til å trøste, men mannen "blander" seg som regel alltid... har desverre ingen gode råd da..

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

meg selvfølgelig..hehe men nå har de ikke noen pappa og favorisere da,men når tante er her da er ikke jeg interesang lenger.. :)

Skrevet

Jeg har den sånn i forhold til svigers! De er bare morsomme og gir henne 110% oppmerksomhet når de er sammen.. Fint det altså - ikke misforstå! Men jeg er som luft! Kjenner et lite stikk at at jeg er redd mamma ikke skal være bra nok... Men jeg vet at det bare er tull av meg å tenke sånn.

Tips - tja, kanskje det hjelper å bli samstemte om hvor grensene skal gå? Er ofte mor som setter ned foten og må ha rutiner på dagene.. Blir kanskje litt upopulær til tider, men ingen kan vel erstatte mamma!! :o)

Skrevet

Tusen takk for fint svar.

Vi prøver jo og være sammstemte,men jeg jobber kvelden to ganger i uken,og vet de koser seg fælt da.

Ja,sant at mamma ar uerstattlig.Jeg hsuker også min mamma som jeg kan tenke meg hun ser på meg.Men må også innrømme at mamma har alltid stått meg veldig nær uansett.

Så mamma er nok mamma ja...;)

Skrevet

Her er vi ganske likt. Kanskje eldste går litt meir til pappa og minste litt meir til meg. Men når dei slår seg, går dei likte ofte til pappaen som til meg. 'Når eg spør om det er mamma eller pappa som skal hjelpe, fr eg forskjellig svar. Min erfaring er at det går litt i bølger. Har eg jobba mykje ein periode forandrar det seg, og det same når pappaen er mykje borte.

Er jo litt greit og at ho går til pappaen, det betyr jo at dei og har eit godt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...