Kamomilla:-) Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Er så usikker her... Lillegutt er 18 mnd og fikk barnehageplass for kun 5uker siden. Før det hadde han dagmamma. Da vi fikk beskjed m at vi hadde fått barenhageplass var det på 2.valget vårt. Jeg krysset av på at v ønsket å stå på fortsatt venteliste på 1.valget. Og å har vi fått brev om at vi har fått 1.valget..... Lillegutt er litt forsiktig og usikker av seg, og begynner først nå å bli innkjørt i barnahagen sin. Vi er ganske fornøyd med barnehagen, men kanskje ikke helt 100%. Dette er en stor brakkebarnehage med masse barn. Det er allikevel fin der, og et stort og flott uteområde, samt masse små lekerom inne i tillegg til et stort felleskjøkken som er et samlingspunkt for alle barna på sonen hans, dvs 27 stk. Den han har fått plass i nå gå for å være veldig bra, den er mindre og kanskje litt mer strukturert. Har vært der og hilst på og det virker jo bra der. LItt slitent inne, men hyggelige barnehagetanter. Flere pedagoger på hver gruppe, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal vektlegge akkurat det. I den barnehagen han går i nå går han sammen med 2 av sønnene til venninner av meg, disse er vi mye sammen med på fritida også. Er det et argument for å holde han der han er? Dessuten - er det for tøft for han å la han gå gjennom nok en innkjøring på så kort tid? Grusomt valg synes jeg...
Meg + 2 prinsesser Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Jeg hadde nok latt han blitt der han begynner å bli kjent, og særlig hvis han er forsiktig og usikker, som du sier. Skjønner du er usikker, men da du finner ut av hva du vil så føles nok valget riktig. Det at det er barn av dine venninner synes jeg også har noe å si. Lykke til med valget.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Jeg ville nok holdt han der han er jeg Siden han begynner å bli trygg der han er nå og i tilegg to barn han kjenner der så synes jeg det er et godt nok argument Får jeg spørre om hva bhg heter ??
LegallyBlond Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Enig med de to over. Hadde vektlagt tungt et at han er begynt å bli rygg + at det er to stk der han har kontakt med uten om. Om man skal vektlegge flere pedagoger eller ikke kommer vel an på pedagogene, en flink er bedre enn to ikke så flinke, men om de er flinke KAN det ha noe å si. Men så er det jo mange som ikke er utdannet pedagoger, men som er veldig flinke på det området likevel. Så lenge det er tilfredsstillende begge steder hadde jeg ikke vektlagt det så mye. At den er mindre og mer strukturert er jo en fordel, men spørs om det veier opp for tryggheten han har oppnådd i den barnehagen han er begynt i.
tre små... Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 vanskelig valg! dersom 1. valget er en mye bedre barnehage ville jeg nok byttet til den.. hvis han skal gå i den barnehagen lenge. skjønner det med at han nå begynner å bli trygg i barnehagen så hvis denne barnehagen også er bra, like bra så ville jeg ikke byttet... er kanskje tøft for han å bytte men tror nok det ville gått bra. blir jo en ny innkjøringsfase.. sikkert fordel med 2 han kjenner fra før men ikke avgjørende.. de blir jo kjent med de andre barna,, brakkebarnehage med mange barn? hørtes ikke ut som en like bra barnehage som en mindre en som er mer strukturert.... er kanksje en fordel med mindre barnehager? ikke lett.. men ville byttet om den andre barnehagen virket bedre.. hva sier magefølelsen din?
Kamomilla:-) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Hei og tusen takk for svar! Barnehagen han går i nå heter Etterstadsletta, mens denvi har fått tilbud om plass i heter Etterstad Barnehage. Må bestemme oss i dag og jeg har ligget våken helve natta og grublet og grublet og grublet.......
Gjest Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Ville byttet.Forstår det som nr.1 er litt mindre og veldrevet?Han er jo enda liten og bedre å bytte nå enn senere evnt...?
Kamomilla:-) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Ja, den nye er både mindre og veldrevet, den har eksistert i mange år og ting er på plass der. Brakkebarnehagen han går i nå er bare et år gammel, men ting funker jo bra der også. Hadde jeg kunne sagt jeg var misfornøyd der han er nå hadde valget vært enkelt, men vi er jo som sagt ganske fornøyde. Ett minus er at vi kanskje savner litt tilbakemelding fra de som jobber der om hvordan han har hatt det ila dagen. Dette skyldes at de som jobber på gruppa hans ikke er norske og har ikke et veldig godt språk, bortsett fra den pedagogiske lederen der. Men de er gode omsorgsmennesker og har alltid et fang til lillegutt når han trenger det.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Om du savner tilbakemeld på hvordan dagen hannes han vært ville jeg sagt det til dem. At du ønsker å høre hva de har gjort og hvordan han har hatt det. Noen foreldre ønsker å høre det mens for andre er det ikke så viktig og de ansatte vet jo ikke hva det er du ønsker
Gjest Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Vanskelig... Tror jeg ville byttet faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå