Gå til innhold

Vannkopper!!! Noen gode tips til hva som virkelig lindrer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ene jente på snart 4 fikk dette for et par dager siden,og idag er det i full blomst! Mye nedentil,akkurat der det gjør vondest...au au! Jeg måtte låne Xylocaingel på jobben,og legen der mente det måtte være greit å bruke,er sånn vi bruker til kateterisering;) Apoteket er jo stengt til imorgen,men da er det vel evt hvitvask,ellers har jeg sinksalve. Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

badekar synes jeg å huske fra da jeg var lita

Skrevet

potetmel

vi vasket lillesnupp nedentil med grønnsåpe og varmt vann, men det var nok mest fordi hun bruker bleie og det ikke skulle sette seg bæsj og bakterier i vannkoppene.

hvitvask er jo utblandet sink, så ett tynt tynt lag kan da ikke skade :o)

god bedring til jenta di

Skrevet

kjøp aselli sårsalve å ta på hver enkelt.

eller acrem

bad med olje i..

Skrevet

Hvis hun klør veldig, kan du ta henne til legen i morgen og få medisin mot kløa - vi måtte gjøre det, og fikk flytende allergimedisin.

Håper hun raskt blir bedre!

Skrevet

Tapp i badevann og hell oppi en pakke natron. La barnet ditt få sitte der og kose seg ei lita stund... dette lindrer kløen nedentil.

Dra så til legen i mårra og få phenamin... mikstur mot kløe.

smør så inn prikkene med eurax og i hodebunnen smører du med aloe vera gele.

Lykke til!! og god bedring!!

Skrevet

Ok,jeg har sinksalve,ellers kan jeg evt kjøpe hvitvask også imorgen. Jeg har Eurax,men tror ikke jeg skal bruke det i slimhinner,så det blir vel ellers på kroppen. Også har jeg vel aloe veragel også tror jeg.....hmm,da er jeg nesten i mål:) Jeg badet henne i kveld,og det var godt syntes hun. Men hvordan virker Natron egentlig? Er det bare kjent for å lindre kløe eller svie?

Skrevet

Og hva er acrem? Menes det Avitaminkrem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...