Gå til innhold

ang amming, har frykteli vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg har nå ammet i en 14 dagers tid, og har kjeempe vondt når jeg ammer, akkurat når hun tar bryste så stråler smertene bak i rygg og ut i den ene armen så jeg mister følelsen i den. spenner hele kroppen og biter i meg smerten, men vet ikke om jeg klarer mer av dette mye lengre. noen med samme erfaring, og kansje vet om dette kan gjøres noe med? har foresten helt fine brystvorter og hun har et fint tak.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg hadde ikke så vondt som deg, men hadde også vondt ved amming i starten. jeg syntes det var et h... og ville gjerne hatt mange fødsler for å slippe den perioden. Dersom du har uutholdelig vondt synes jeg du skal ringe helse stasjonen eller eventuelt barsel/ammepoliklinisk dersom det er bare 2 uker siden du fødte. Det er så utrolig deilig å få litt hjelp og støtte i starten :)

Skrevet

Som hun over sier så bør du ringe HS eller legen i morgen! Jeg hadde det akkurat som deg (bortsett fra at jeg hadde kjøttkake-brytvorter i tillegg) og det viste seg at jeg hadde fått "sykehusbakterien" Gule Stafylykokker og Streptokokker i brystene. Det er ikke uvanlig med sinnssykt vondt!! (verre enn fødsel for mitt tilfelle). Be legen ta en bakterieprøve. Jeg måtte stoppe ammingen i 5 dager og pumpe meg i stedet (mindre vondt) for å la sårene leges. det gikk fint å begynne igjen etterpå.

Kan jo være at det er noe annet du har, men det vet helt sikkert legen eller HS. Få hjelp! Lykke til!

Skrevet

hei vil bare si at jeg hadde også vondt på den måten. Det er fælt, man gruer seg til å amme, og tårene renner mens hele kroppen er i helspenn. ikke godt nei..

Men for min del varte det i ca 14 dager, så gikk det over på få dager..

så jeg vil råde deg til å ikke gi opp enda..

men gjør som de andre sier også og ta kontakt med helsesøster.

lykke til

Skrevet

jeg hadde det også sånn, og det viste seg at jeg hadde dårlig utdrivning.. det kom melk, så jeg skjønte ikke at det var det, men han måtte suge så hardt for å få noe, så jeg fikk så ekstremt vondt - ga nesten opp amminga.. men så fikk jeg resept på nesespray - syntocinonin (eller noe sånt) som setter igang utdrivningen - det ble en helt ny verden, plutselig var amminga helt ok :) er jo ikke sikkert det er det som er problemet ditt, snakk med hs eller en ammehjelper, de kan sikkert gi deg råd - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...