Gå til innhold

PC i fanget??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et teit spørsmål, men jeg stiller det likevell.

Jeg sitter nesten hver kveld med min bærbare pc i fanget. Kan dette på noe vis være skadelig? Tenker da i forhold til å bli gravid? Hører jo så mye om stråling og div.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også litt på. blir jo helt varm....

Skrevet

Blir rimelig varm på føttene ja. Godt hvis mann fryser:-)

Noen andre som vet??

Skrevet

Skal spørre legen på tirsdag! :-)

Skrevet

Husk å legge ut hva legen svarer! Lurer veldig jeg også!

Skrevet

ikke farlig har jeg hørt..maks kor varm en blir av en pc..

Skrevet

Må få høre hva legen sier da stjernesmell...

Skrevet

Har vært en diskusjon om dette inne på 1 tri også.. Litt forskjellige meninger der.. Har hørt tidligere at det kan være lurt å ha en pute mellom, så det har jeg fortsatt med for sikkerhets skyld.. Men det blir vel en vurdering som er opp til hver enkelt..

Skrevet

Pc forhandlerne anbefaler det IKKE. Menn bør vist ikke gjøre det.

Ikke bruk vanlig pute, dette hinder sirklusjonen i pc'n (den kan "dø" av heteslag, dvs slå seg av, - den bør hvile litt før den startes på ny). På Ikea har de nå fått egne laptop-puter... -så ikke så dumme ut. Ellers pleier jeg å ta atlas'et i fanget med pc oppå....

Skrevet

Jeg har en slik pute fra Ikea. Men den hidrer jo ikke mulig stråling fra pc'n. Vet ikke om det kommer stråler i det heletatt da men.. liksom det jeg egentlig lurer på.

Skrevet

Jeg spurte legen om dette i dag, og han sa at det ikke var påvist å være noe farligere enn mobilstråling eller stråling fra vanlig stasjonær PC. Men han anbefalte å ha den bærbare PC'en på et bord, slik at avstanden ble ca en halv meter fra meg til skjermen. Så da satser jeg på det for sikkerhets skyld.

Håper det var til hjelp! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...