Gå til innhold

Gutten min slår...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har blitt så fæl til å slå. Når jeg prøver å irettesette han for noe, slår han meg i ansiktet. Tar tak i han og sier nei, men han bare slår meg på nytt. Han er 2 år. Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte med dette. Er skikkelig fortvilet nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær fortvila da. Dette gjør alle unger. Og i den alderen går det i perioder.

 

Når vi har måttet jobbe med ikke å slå har jeg til tider nesten fotfulgt ham og "tatt" hånden i luften. Og jeg har sagt mildt men bestemt at nei. Ikke lov å slå. Og jeg har fortalt at andre får vondt aua. Og at de blir lei seg.

 

Kommer det slag til meg tar jeg hånda. Og sier at det ikke er lov. Ikke lov å slå mamma. Slår han igjen holder jeg han fast (ikke hardt eller sint, bare bestemt. Dette får han ikke gjøre). Og blir han sinna da, så slipper han ikke løs før han roer seg og ber pent om unnskyldning (og så lurer jeg meg til en klem som ekstra bonus ).

 

Din toåring greier kanskje ikke å unnskylde seg. Men du kan hindre ham i å slå. Det har du lov til.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig, min slo også mye over en periode på 3-5 mnd. Hadde nulltoleranse for det og var streng, fortsatte han gikk jeg bort fra han, og snakket med han når han hadde roet seg. Nå er det så og si borte, tror grunnen til det er at han har et mye bedre språk nå og klarer å gjøre seg forstått, er ikke like frustrert lengere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...