Gå til innhold

Gutten min slår...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har blitt så fæl til å slå. Når jeg prøver å irettesette han for noe, slår han meg i ansiktet. Tar tak i han og sier nei, men han bare slår meg på nytt. Han er 2 år. Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte med dette. Er skikkelig fortvilet nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har det vært for sønnen min også i perioder. Snakket med pdagog i barnehagen om at dette ikke er uvanlig, men en frustrert måte å uttrykke seg på når man feks ikke har språk, Man må bare vise hver eneste gang han slår at det IKKE er greit. Si "nei, ikke lov å slå, det gjør vondt" o.l. Det har gått over her, kommet tilbake, og gått over igjen. Fryktelig frustrerende ja, men det kan løses med myyyye tålmodighet! Lykke til =o)

Skrevet

Kjære dere!

 

Dette er helt vanlig hos små barn frem til de begynner å språkmodnes :) Bare vær tålmodige med barna, det går over!

 

Hilsen 5 barnsmor og pedagog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...