Gå til innhold

6 uker og drikker allerede over 900 ml mme i døgnet............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud, jeg blir helt fortvilet jeg. Gutten er litt over 6 uker og drikker allerede over 900 ml mme i døgnet. Noen ganger litt mindre, men stort sett fra 900-950 ml. Blir jo redd for at han skal øke behovt sitt i de kommende ukene, for da kommer jeg jo fort over grensen på 1 liter i døgnet.

Noen som har hatt samme erfaring? Eller noen med råd for hva jeg skal gjøre for å få han til å drikke mindre. Skal jeg begynne med litt vann allerede nå? Tips trengs. Litt redd for å ta det opp på hs for helsesøsteren min er rene propaganga damen selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er BARE på dib det er farlig med over 1 liter i døgnet. I virkeligheten er det nok anderledes. Snakk med helsesøster i morgen.DET ornær seg:)

Skrevet

Jeg delammer og har hele tiden gitt mme etter pupp. Gutten min også drakk noe voldsomt med melk, var helt sjokkert over at det var plass til alt i den lille magen..

Men, han vokste også veldig, så da trengte han det vel da.Men, jeg prøvde etterhvert å begrense mme litt. Han drakk når han ble tilbydd og drakk til han sovna.

Prøvde å ta vekk flaska litt før og han ble ikke sulten før fordi, så da var det nok mye kos med maten....

Hjalp også å putte inn smokken rett etter flaska og ta den ut litt etterpå så han fikk rapet. Han hadde/har et voldsomt sugebehov.

Han drakk faktisk mindre jo eldre han ble, i perioder der han vokste mye, så drakk han også mye.

Skrevet

dytt dytt, noen andre med erfaringer!

Skrevet

Små barns nyrer tåler ikke så store mengder MME, derfor begrensningen oppad til en liter. Det gjelder også om barnet er seks måneder gammelt. Og en seks uker gammel baby skal neppe ha så mye.

Tommelfingerregelen for et døgnbehov er 150 ml ganget med antall kilo. Er barnet 5 kilo, blir det 150 x 5 = 750 ml. Så fordeles det på antall måltider i døgnet. Pluss-minus noen ml blir det jo alltid, men det kan være et greit utgangspunkt i alle fall. De fleste passerer aldri literen selv om ungen blir "stor nok" i kilo. Om du kikker bakpå pakken med NAN (hvis det er det du bruker), så vil du se at den anbefalte døgndosen heller ikke der passerer en liter.

Ta uansett kontakt med helsestasjonen eller legen din. En annen god tommelfingerregel er nemlig å ALDRI stole hundre prosent på de mange "ekspertene" her inne.

Du finner også mye info om flaskemating på www.flaskeposten.org

Skrevet

Det anonym 21:14 sier er veldig greit å forholde seg til. Å bare så det er sagt så er det ikke bare på DIB det er farlig å få i seg mer enn 1 liter mme i døgnet!!!!!! Det er ikke bra for de små, pga nyrene!!

Vet du forresten om babyen din drikker fordi den er sulten eller fordi den bare spiser så lenge det er mat?

Er babyen stor?

Didrik har fått mme siden han var 5 uker å skrek som regel når det var tomt, men det var bare fordi det er kos med den. Fikk smokken etterpå så var alt fint og han var god å mett. Har du prøvd det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...