Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges tok min 7,5 mnd gamle gutt med 4 tenner å bet meg til blods! pumpet rosa-rød melk i hele dag! Ikke særlig artig, så nå må jeg nok trappe ned på ammingen og heller gi mme. Noen som har erfaring med det samme? Han biter jo på alt annet han får i munnen, så tror nok ikke han kommer til å slutte!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Så kjedelig :( du kan ikke pumpe i en overgang da ?

Skrevet

Akkurat nå er jeg ganske sår på puppen, og synes pumping er ganske vondt i seg selv! Pumper bare for å lette på trykket på den ubrukte puppen:-) tenkte å kutte ned til å bare amme morgen og kveld, så får jeg se om han klarer å la være å bite før jeg kutter helt ut!

Skrevet

Huff og huff og stakkars deg! Det er så vondt!

Jeg har også ei som biter i puppen, ho har drevet med det lenge men nå har ho fått to tenner og det gjør skikkelig vondt! Har funnet ut at ho biter mot slutten av måltidet, når ho ikke er så sulten men koser mer.

Så nå får ho drikke det ho trenger, og med en gang jeg merker at ho bare kose-drikker så avslutter vi. Har ungått bitt noen dager nå, så satser på å kunne fortsette lenge enda. (men blir det mer biting er det ikke lenge før jeg gir meg!)

Snuppa mi er 9 måneder.

Skrevet

Han har prøvd seg flere ganger, og klart å gjort meg sår før og. Men slik som han biter på andre ting som tutkopp, flaske, smokk, leker og på oss, så tror jeg ikke jeg tør lengre! Han biter så hardt og med to tenner oppe og nede kan han gjøre virkelig skade! men så er det jo så koselig å amme!! Jeg skal reise bort snart og ikke treffe han på 5 dager, så da kan det jo hende han ikke vil ha pupp mer i det hele tatt!

Skrevet

Æsj, denne bitinga er virkelig noe stress, og så vondt som det gjør! Jenta mi bet meg til blods noen ganger da hun var rundt 9 mnd gammel, dette hadde sammenheng med at hun fikk de to tennene oppe. Enda kan hun bite, men ikke så hardt. Hos oss var det slik at hun bet seg på puppen ved start, og hun bet seg av puppen til slutt. Spesielt når hun halvsov om natten. Jeg ammer henne nå kun når hun legges, og før vi står opp. Det jeg gjør, og som har virket, er at jeg holder fingeren min bort til munnen hennes når jeg begynner å amme. Da begynner hun å suge før hun har fått puppen i munnen, det gjør da at hun suger seg på. Ved slutt passer jeg på å avslutte før det er helt tomt, og avleder med smokken slik at hun fortsetter på den. Jeg må innrømme at jeg mange ganger ammet henne med hjertet i halsen, men nå går det mye bedre.

Lykke til!

Skrevet

Hva med å bruke ammeskjold. Det får man kjøpt på apoteket.

Skrevet

Sønnen min gjorde også det da han var 8 mnd - og det ble slutten på min ammekarriere! På dagen! Men 8 mnd føltes egentlig lenge nok å amme likevel synes jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...