Papegøyeblomst Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Min lille snuppelupp på 2,5mnd har snudd døgnet - de siste par dagene har han sovet nesten hele dagen, og nekter å sovne før 3-4-tiden på natten...Idag har han sovet nesten hele tiden (utenom måltider) siden vi sto opp i 11-tiden. Skal jeg vekke ham, er det noen måte å holde ham våken på, eller hva burde jeg gjøre? Tar imot tips og erfaringer fra dere med stor takk!!
Sabina og gjengen Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Akkurat sånn var min også, ved samme alder. Begynn med å vekke han 15 min før han pleier å våkne og legge han 15 min tidligere hver dag, la det være noen dager før du tar et nytt kvarter.. Så etterhvert kan du prøve med 25-30 min.. Det er en laaang prosess.. Jeg jobbet ikke såå mye med det, men tok det litt etter min gutt sin pipe og når han var rundt 7mnd sovnet han ca 7 om kvelden. Min sovnet rundt 4-6 om morran når han var 2,5 mnd. Og sov til 4-5 om ettermiddagen inkl litt mat. Hold fast ved de måltidene du ønsker. Frokost, lunsj osv til faste tider på dagtis, vekk han til måltidene og la han sove igjen om han vil. Så vil det snu seg etterhvert. Det er tøft, men det funker. Nå er min snart 15 mnd og har lagt seg kl 18.00 siste 2 mnd. (han er utslitt etter bhg) Ellers la han seg mellom halv sju og halv åtte fra 7-13mnd.
Gjest Ut på tur Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Jeg var veldig nøye med at om natten var det dempet belysning, jeg snakket minimalt med henne, og det var INGEN lek og morro, hverken på stellebordet eller ellers. Som belysning når jeg steller om natten har jeg lyset på i gangen og et stearinlys ved stellebordet. Om dagen er det kjempegøy å bli stelt, hun blir underholdt når hun er våken osv. Da er det også alltid lyst, også når hun sover. hun kan gjerne sove under en lampe. om dagen sover hun uten dyne. da er det bare teppe Jeg har radio på og er ikke stille fordi hun sover om dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå