Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg lurer på en liten ganske stor ting... Jeg har ikke brystvorter i det hele tatt,har aldri hatt det og kommer sikkert aldri til og få det.. Har bryster og areolaen(tror det er det det heter)Men ikke utstående vorter.Ser at det er vorter der men de stikker ikke ut. Har ikke innover heller de er liksom bare flate... Noen som skjønner hva jeg mener??? Så nå lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal klare og amme??? Velger og være anonym her....Synes det er så pinlig!!
Gunni_2 Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Det skal ikke ha noe å si hvordan brystvortene er formet. De som har innovervendte skal visst ha litt problemer, men du har jo ikke det Alle trenger litt trening til å begynne med når de skal amme, og en pleier å få råd og hjelp på barselavdelingen. Det er bare å spørre jordmødrene som jobber der om litt hjelp
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Huff,er kjempe bekymret for dette.. Gruer meg nesten til de forlanger at puppene skal ut og barnet skal suge..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å prate med jordmor/lege om det. Skjønner at du kanskje syns det er ubehagelig, men tror ikke det er så unormalt. Den jordmora jeg går til spurte meg om hvordan brystvorter jeg hadde da vi skulle prate om amming, så virket på henne som om det ene er like vanlig som det andre. Det er jo ikke noe bra at du gruer deg til å prøve å amme. Det er jo om å gjøre å få teken på det før man reiser fra sykehuset, og da er det dumt hvis du opplever det som ubehagelig å spørre om hjelp. Er selv litt redd for det med amming. Jeg har helt vanlige bryster, men jeg er så utrolig sjenert. Har hatt en far som ikke helt har skjønt det med grenser (ikke noe overgrep eller noe, bare at han kommenterte ting og sånt..) og derfor har jeg blitt veldig sjenert. Gruer meg til å få hjelp til å amme. Får helt fnatt hvis de har tenkt å ta på meg eller noe sånt for å få melk ut.. Har aldri fått barn før, så aner ikke hvordan det er å være på sykehuset, hvordan ting skjer, alt det der..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 eg hadde et litt lignende problem med første mann. hadde innovervendte brystvorter,så d va ingenting for babyen å suge fast. slet m ammingen i 2 mnd før vi fikk d til. ble sår og fikk betennelse. eneste eg måtte gjøre va å rulle brystvortene om du skjønner, he he, for å få de t å komme ut. etterhvert som eg ammet gikk de ikkje inn igjen men ble værende ute. anbefala deg å begynne å forberede brystvortene din på amming, då kan du unngå en del av startvanskene som eg hadde hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Heisann.. hvor langt på vei er du? Jeg hadde ikke brystvorter tidligere, men etter jeg ble gravid så kom de gitt! Før d var det liksom ikke noe der, brystvortene kom vel rundt uke noen og tjue tenker jeg.. Og ellers så må du heller ikke fortvile, trenger ikke rare greiene for at barnet skal få tak, det er jo ikke selve brystvorten barnet suger på, men areola :-))
majsenna™ Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Kjøp Niplette på apoteket!! De skal hjelpe fram skjulte brystvorter. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Er 26 uker. Kjenner meg igjen i det du sier. Har ikke et bra forhold til kroppen min og har aldri pratet med noen om dette! Samboeren minhvet mye ommeg,men han hvet ikke at dette er et problem for meg.. Han er den eneste som noen gang har fått lov til og se puppene mine,men han får bare lov til og ta på de ikke noe annet... Har hatt problemer med det siden jeg gikk i 1 klasse. Hilsen hi
Prinsessemamma:-) Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Hei Har samme problemet som deg - men det finnes hjelp å få :-) For det første så klarte jeg å amme selvom jeg hadde innsunkne brystvorter med min forrige - men hun var veldig flink til å suge, og det er det jo ikke alle som er. Men fikk tips fra legen min (som også hadde dette problemet) finnes noe som heter brystvorteskyddare/vortformare (merke: medela) som jeg vet de ihvertfall har på babyproffsen. Se på babyproffsen.se (sided 67 i katalogen)vet ikke om de har det her i Norge og. Men har ikke sett det i butikkene til babyshop og barnevognhuset ihvertfall - men kan hende de har det om du spør (skjønner at det ikke er så kuult) Men iflg. min lege så skal det ihvertfall hjelpe å bruke denne litt hver dag en stund før fødsel og/eller ca 1 time før amming. Jeg betalte 119 kr. dette, så det er verdt å prøve :-) Kan forresten få de med brystvorteskydd så du lettere slipper såre brystvorter og. Håper dette hjelper deg - er nok mange av oss med innsunkne brystvorter, men er jo flaut å prate om det, Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 SLAPP HELT AV! Det er ikke noe problem å amme selv om selve brystknoppene er flate. Når babyen skal suge skal den gape såpass at den får nesten hele det brune feltet i munn. Den skal ikke bare suge på brystknoppen, det blir feil, den vil ikke få i seg nok melk og du vil bli veldig sår. Hadde ikke flate, men ikke store utstående brystknopper. Ammet som bare rakkern. Hadde masse masse melk. Du skal se at det går fint!!! Bare fölg instinktene, la babyen väre med å 'finne' puppen, og la de på sykhuset justere så det blir helt rett. Nå venter jeg nr. to. Og puppene mine har forandret seg siden sist. Denne gangen har jeg tydelige og större brystknopper. Så du skal se dine vil forme seg annerledes etter födsel og amming. Melken kommer som regel ikke skikkelig i gang för dag to eller tre. Da kommer de til å bli harde og sprengte så det kan oppleves litt vanskelig å få babyen til å få ordentlig tak, men still spörsmål til barnepleierne, ikke vär redd for at det er pinlig. Du har ikke värt med på det för og da er det ikke rart man ikke vet hvordan alt skal gjöres. Men vi er laget sånn at instinktene våre ofte forteller oss hva vi skal gjöre. Lytt til morsinstinktet!!! Masse lykke til, det blir spennende, men veldig deilig når man får det til!
majsenna™ Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Vet ikke om de kun brukes til innadvendte brystvorter, eller om også du kan ha nytte av det... Søker du på niplette kommer det opp en del på google ihvertfall. Apotekenes hjemmesider har kanskje også info om Niplette. Koster i underkant av 400kr.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Takk til dere som svarte meg. Ble litt mindere bekymret nå Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå