Gå til innhold

Er det mange som sluttet å amme pga tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesle jenta mi på 4,5 mnd begynner å få tenner. Jeg merker fakstisk at hun "småbiter" litt selv om tannen ikke har kommet skikkelig frem ennå. Er så redd for at jeg må gi opp ammingen. Er det vanlig at mange må gi opp når tennene kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer med tannebisser :-)

Snuppa her har fått 4 tenner, to oppe og to nede! Ammer fortsatt, men kommer til å se det veldig ann. Om hun starter å bite skikkelig hardt ja da er det slutt på ammingen for min del.

Heldigvis så har det gått rimelig greit til nå.

Om hun biter så sier jeg klart ifra, noe hun synes er morsomt, og så pakker jeg bort puppen.

Kan virke som om hun har skjønt poenget litt iallefall, for hun har ikke bitt mye eller hardt :-)

Masse lykke til

Skrevet

Jenta mi fikk også tenner omtrent i den alderen. Nå er hun 7,5 mnd og jeg ammer fortsatt en god del. Hun bet en del i begynnelsen og det var skikkelig vondt. Reaksjonen min kom av seg selv. Jeg sa au ganske høgt (ropte?) tok fingeren inn i munnen for å få vekk "trykket" og drog puppen vekk. Prøvde også å se litt på jenta mi når hun sansynlegvis kom til å bite og helst unngå de situasjonene eller reagere når hun var på vei til å bite (når hun er trett eller i lekehumør, men som regel når hun er trett). Hun har bare fått de to nederste tennene ennå og jeg er skikkelig glad for at hun så og si har sluttet å bite før de to i overmunnen kom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...