Gå til innhold

Hvor lenge skal dere ligge på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og er veldig usikker på hvor lenge jeg har lyst til å ligge på barsel..

Jeg er der selvfølgelig til jeg føler at jeg er klar for å dra hjem med jenta mi, men har ikke noe ønske om å ligge der i tre fulle dager.

Jeg har termin 9. desember, men det kan jo hende jeg føder nærme jul og da vil jeg bare hjem.:)

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann kom jeg inn tirsdagsmorgning, tulla ble født onsdags morgning, jeg ville hjem fredagen men fikk ikke lov siden hun hadde liggi på barneklinikken hele tiden. Men fikk skriki meg til og reise hjem lørdagen. Jeg ville hjem fortest mulig pga det var liten eller ingen hjelp og få på barsel uansett...

Denne gangen skal jeg ligge på hotellet håper jeg, så da kommer jeg til og ligge de 2dagene jeg får lov til og ligge der. Er litt godt og få litt ro de første dagene siden jeg har en aktiv 2åring hjemme. Men hvis d er fullt på hotellet og jeg ikke får ligge der, så reiser jeg hjem samme dag...

Skrevet

Neste gang skal jeg rett fra fødeseng og hjem. Jeg har ikke tenkt å utsette meg for humørsyke og uforskammede jordmødre på barsel.

Jeg slapper nok bedre av hjemme, selv med to unger og mann i hus.

Skrevet

Det er det jeg tenker jeg også nemlig. Jeg skal føde på Ahus og derfår man ikke enerom. Jeg har veldig vanskelig for å slappe av og sove med andre rundt meg, så tror derfor jeg får slappet av bedre hejmme da:)

Skrevet

Da tror jeg du gjør rett i å følge magefølelsen. Kanskje lurt å flagge tidlig at du vil ha legesjekk rett etter fødsel, så slipper du å vente på det.

Og jeg skal be den grisen som kommer om å vaske hendene sine - uansett hvor sur han blir for det.

Hehehe. Siste runde sitter fortsatt i her. Jeg er så skrekkelig forbannet fordi de behandlet meg dårlig bare fordi jeg ba dem vennligst følge rutiner for håndhygiene.

Skrevet

Man vet jo aldri hvordan det blir - kanskje er det forhold ved barnet eller en selv som krever at man blir lenger enn man selv hadde tenkt på barsel. Men hvis alt går som det skal og vi blir direkte overført til barselhotellet etter fødselen - satser jeg på å bli der i 2 netter. Så får vi heller komme tilbake dagen etter for 3-dagerskontroll og føllings prøve. Vil ikke bli på sykehuset lenger enn nødvendig, særlig når jeg har en 4-åring hjemme som jeg er alt annet enn vant til å være borte fra :-/

Skrevet

Første gang ble jeg lagt inn torsdag morgen, fødte natt til fredag og ble til tirsdag. Hadde en natt på tremannsrom, og resten for meg selv. Ville ikke reise hjem før alt var kommet igang, hadde litt problemer med ammingen. denne gangen får vi se ann formen, er langt til sykehuset, så alt må være i orden før vi drar. Men må jeg dele rom reiser jeg nok hjem tidligere.

Skrevet

Jeg tenker dra hjem så snart det lar seg gjøre! Koseligere å komme hjem enn å ligge der opp mot jul!

Skrevet

Denne gangen skal jeg ikke ligge på hotell som forrige gang, da jeg måtte trygle om å få dra hjem etter fire netter. Var da så utslitt av ammestyr/ammepress og manglende søvn, ikke pga. babyen men pga. håndmelking og pumping annenhver time hele natten. Opplevde perioden på hotellet som noe av det verste i mitt liv så langt, og har ingen planer om å gjenta det. Jeg føler i ettertid at jeg gikk glipp av de første dagene med lillemann siden jeg var helt i koma!

Skrevet

Det er vel en del sykehus som helst ikke vil sende hjem noen hvis ikke ammingen er kommet ordentlig i gang. ( hvis man skal amme da) Jeg har ei på snart 6 år fra før, og jeg tror jeg kommer til å være på sykehuset så lenge jeg kan.....Skal føde på Kongsvinger da, og der er det maks 2 på rommet. Stort sett får man enerom....

Skrevet

Forrige gang var vi totalt på sykehuset i 23 timer og da er tiden før fødsel inkludert, og satser på noe i den duren denne gangen også.. Vil heller hjem til jentene mine og få livet igang, enn å ligge alene på hotell og savne dem.

Men det er jo alltid en risiko for både gulsot og andre ting, så vi får krysse fingrene at vi får reise hjem tidlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...