onam * mai 07 + september 08 Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Leste i et annet innlegg av deg der det gikk om grøt fra 4 mnds alder at du hadde problemer med å få melk i ungen din... Etterlyser deg her for å få litt hjelp av deg siden vi har samme problem. Har en gutt på 5mnd+3uker. Å få i han mme er et mareritt. I løpet av et døgn drikken han vel rundt 300ml (1/3 av det som han burde i følge hs). Han får en full porsjon grøt på kvelden og litt på morgenen. Han liker ikke lenger maisgrøt for den er jo med melk... HS her tror meg ikke når jeg sier at han ikke vil ha melk ... hun mener at han må venne seg til mme først. (Han har fått mme siden han er 4,5 mnd) Det jeg lurer på nå er hva slagst mat du gir småen din i løpet av døgnet? Jeg får jo bare svar at mme burde være hovedmat, men hva når han ikke vil ha det...
Spent på vent Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Hei. Ada er nå 6mnd+2 uker, og måltidenen hennes nå er: Frokost: 220 ml mme med havregrøt med fruktsmak i Lunch: Et halvt middagsglass + litt mme. Mellom 20-60 ml Middag: Nesten et helt middagsglass eller hjemmelaget+ dessert. Vann å drikke til Ettermiddag: mme, mellom 50-100 ml Kvelds: Full porsjon grøt, mellom 50-100 mme og nå har vi begynt med litt skive. Så nå syns jeg hun har blitt flink å spise;) Men har vært veldig tøft til tider, og har felt noen tårer av frustrasjon. Men her er noen tips som har funket å hjulpet oss: * Byttet fra NAN til HIPP melk. Denne er søtere å hun drikker mer av den. Er ikke snakk om mye mer, men alt hjelper når vi ikke får i henne nok. * Fikk tips av en helsesøster om å ha litt olje i grøten om kvelden for at hun skulle få i seg mer fett når hun slet med vekta * Helsesøster her sa jeg skulle bare gi middag så mye hun vil ha. Elsker middag da,så får jeg ikke i hun mme får hun middag *Ellers når de er lei grøt fikk vi beskje om å prøve andre typer, å evt blande ut med ulike fruktpureer for å få annen smak. Kjenner meg veldig godt igjen i hvordan du har det... veldig frustrerende. Tørr jeg spørre hvor mye din veier nå? Lykke til. Håper du fikk noen nyttige tips...
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for svar og tipsene! Utroig deilig å lese at det går uten mye mme og. Har jo så dårlig samvittighet fordi jeg gir grøt når han ikke vil ha hipp men jeg mener også at næring er viktigere enn en sulten gutt som ikke vil ha melk. Tror vi begynner med litt potet nå. Så får han i seg noe annet enn grøt... Han skal jo uansett snart lære å spise middag... Da kan jeg allikevel starte nå. Må bare snakke med mannen for han vil egentlig helst vente til han er 6mnd (noe som er om 8 dager til). vil ikke begynne uten å ha snakket med han for å ikke stenge han ute og gå bak hans rygg. Vi prøvde litt kokt most eple, men det fikk han bare vondt i magen av. Det samme med mango-eple glass og sviske... Ja, det er veldig frustrerendes å ikke få melk i ungen sin og heller ikke få noe råd eller støtte hos hs. En er jo redd å gjøre ting og tang galt og hadde gjerne fått noe hjelp fra helsesøstrene... Godt vi har dib :-) Han veide 3060g ved fødsel og veier nå 7215g. Han er på nederste kurve, går litt opp og ned på sin egen kurve. Hvor mye veier Ada nå og ved fødsel?
Spent på vent Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Bare hyggeli hvis det kan hjelpe;) Hør me faren du ja...kan jo trykt begynne med middag nå. Har jo glass ned til 4 mnd. Erfaring fra middagsglass her i huset er at hun liker desidert best Hipp sine. De er mye bløtere å smaker bedre. Nestle sine er mye tørrere, men kan jo selvfølgeli blande dem litt med vann. Lykke til med dette;) Ada var 3188 ved fødselen og var 6590 ved sist veiing for 3 uker siden. Hun ligger og på helt nederste kurve, men vi er fornøyd med det, da hun har ligget under den store perioder etter at hun tok av 1 kg da hun var 7 uker på ikke næring i mm. Da begynte vi med mme.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Skal snakke med han i kveld. Godt argument at de selger jo glass ned til 4-mnd :-) Hvis ikke han kan gi meg en skikkelig god forklaring på hvorfor han ikke vil at småen får det alt nå, så begynner vi i morra. Har mest lyst å sette i gang så fort han våkner, men skal tøyle lysten min og vente. De siste 2-3 flaskene blanda jeg litt maisgrøtpulver oppi - mindre enn til velling. Da drakk han finere :-) og litt mere og :-) :-) Takk for rådet at hipp faller mere i smak. Da skal jeg prøve de først. Bra at jenta di har kommet seg opp i vekt. Ikke behagelig når de går ned så pass mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå