Gå til innhold

Hva skal dere bake til jul da jenter??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage krumkaker og serinakaker.

 

Andre som har noen tips til gode julekaker/kjeks eller annet? :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sarah bernard, pepperkaker og serinakaker iallefall. kjøper smultringer og sirupsnipper

Skrevet

hviter kakemenn

pepperkaker(deig fra ikea)

cola kaker

hvite risboller

karameller

 

så har jeg bestillt drops sett fra panduro så det må vel prøves

 

så har jeg lyst til og lage daim is kake,men vi får se

 

aldri bakt 7 sorter nei;)

Skrevet

Jeg skal bake/ lage: pepperkaker og luciakatter sammen med ungene, krumkaker, kransekakestenger, julebrød, sjokoladerisboller pg resten tror jeg kjøper hvis vi trenger..

Skrevet

åhhh,ønsker meg krumkakejern ja!!

 

Skrevet

Det blir ikke mye, syns det går så lite kaker i jula at jeg ser ikke vitsen. Skal bake pepperkaker, pepperkakehus, firkløverkake eller suksessterte, lage marsipan, bake rundstykker og julebrød. Kjøper lefser og smultringer. Mer enn nok! ;o)

Skrevet

Hmmm prøver syv slag i år å vel. har ikke helt bestemt meg for vilke men her er de jeg tror...ikke alle som er like tradisjonelle men VELDIG gode:)

 

 

havrekjeks

Pepperkaker

Karameller

brune pinner

Crackerjacks

Hasselnøttopper med sjokolade

kokosmakroner

Skrevet

Hmmm, det blir vel de vanlige slagene.

 

Pepperkaker og pepperkakehus

Krumkaker

Sjakkruter

Smultringer

Havreflarn

 

Jeg baker for hele familien. Pappa har allerede "bestilt" masse smultringer, siden han syns mine er så vannvittig gode.

Skrevet

spiser opp alt vi ja,men så er vi gomatrævver å da;)

Skrevet

Glemte jo da at jeg skal lage marsipan og forme mye rart av den da. Men telles kanskje ikke som baking?

Skrevet

Jeg skal lage:

 

- Krumkaker

- Berlinerkranser

- Kransekake stenger

- Tørre vafler

- Brune pinner

- Risboller

- Rullekake

- Mørlefser

- Kakemenn

- Pepperkaker

- Serinakaker

- Karameller

- Rundstykker

- Brød

Skrevet

Baker pepperkaker , hvite sukkerkaker og serinakaker ( spiser de ikke da, syns ikke det er noe godt, men er så lett for barna å lage og pynte) Skal også lage Delifakake, min egen spesielle uten geletopper, men med marsipan. Også kransekake stenger.

Skrevet

Hva er forresten brune pinner? Har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Pleier å lage

pepperkaker

strull

kokosmakroner

marsipan

ristopper, lager det tidlig og spiser i adventstiden. I selve julen går det ikke så mye, men før jul smaker det deilig!

Skrevet

mandelflarn er det eneste jeg må ha til jul. :)

 

 

Skrevet

Vi flytter inn i nytt hus midt i Desember, men jeg håper jeg får tid til å bake:

-cola kaker

-sjakkruter

-kokosmakroner

-hasselnøttmakroner med sjokolade

-lefser

-kransekakestenger

-pepperkaker

 

Har ett ørlite håp om at noen kan lære meg å sy kjøttrull også i år.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :)

 

Og Mia, søk på brune pinner så får du det opp. Kjempegode er de ivertfall. Jeg må lage de også :)))

Skrevet

julamenn og peperkake!

Skrevet

Cola kaker er tørre småkaker, formet som staver og smaker karamell (på svensk cola)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...