Vannmann35 Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Prøver å finne jentenavn som betyr dette. Noen som vet om noen?
Gjest Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 ADA betyr vakker! ;-) En av grunnene til at jeg vurderer det;-) Adora har verdens vakreste betydning synes jeg,- "elsket/beundret"
Gjest Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Frida betyr dessuten vakker elr fred Og Hannah betyr yndig ;-)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Adara - vakker jomfru Alena/Alana - vakker og lys Isolde - vakker Kayley - smart og vakker Alina - smart og vakker Maleah - unik liten jente, vakker ung kvinne Adonia - vakker Aria - vakker melodi Ella - vakker kvinne
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Forskjellige navnebøker opererer med forskjellige betydninger på navn, så det er ikke så lett! Her er noen navn jeg fant med betydning: Damaris = pikelill Diana = strålende Dina = dommer Drusilla = vannet av dugg Ester = hemmelig Eva = levende Jemima = fager som dagen Maria = opphøyet Rakel = sau Rebekka = fet Rut = tilfreds Sara = fyrstinne Susanna = lilje Unni = elsket eller fattig Zippora = skjønnhet Disse navnene har jeg funnet i en gammel bibelordbok. De er bibelske alle sammen, og man kan lure på hvorfor vi har tatt i bruk Rakel og Rebekka som navn i Norge og ikke Jemima eller Zippora :-)
Filippa K Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Helena den skjønne! (og veldig mange navn som slekter på dette navnet..)
StorkeMammaen Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Abby Ada - men det så jeg mannen din nektet Alina Annika Belinda Ella Dagna Reidun Mildri Ragni Randi Ragnfrid Linda Rosalind Lynette - dette var fra en amerikansk nettside: www.parenthood.com
Gjest Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 I tillegg til de du allerede har fått tips om: Anita Bella Guri (vakker for gudene) Iben (vakker som ibenholt) Isfrid (vakker som is eller gudevakker) Kayla Mai Maiken Mailen Maja Mari Mia Mie Mange av de betyr bl.a. vakker, og har gjerne en annen betydning i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Jeg heter Linda og på spansk betyr det vakker. Litt morsomt når man presenterer seg som vakker på spansk ( Me llamo Linda - jeg heter vakker eller veldig innbilsk: soy Linda- jeg er vakker). Har kommet borti flere artige situasjoner i spansktalende land, men alle var selvfølgelig av den mening at navnet passet ypperlig...he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå