Gå til innhold

Sopp i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann har fått masse hvite prikker på tungen. Er dette sopp? Hvordan behandles det? Må man til lege?

Han har gått på astmamedisin som har denne bivirkningen, så det kan godt være sopp.

*Lurer på masse*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok la en lege kikke på det.

Viktig å skylle godt med vann når man har tatt astmamedisinen hvis ikke blir det lett sopp.

Skrevet

Har jo gjort det... :-/

Han spiser godt da. Kan det være noe annet?

Skrevet

Vet ikke om det kan være noe annet, men om det er sopp så kan du klare å kurere det med vanlig blå Farris. Farris på en Q-tips og smøre rundt i munnen. Funket kjempebra på jenta vår så vi slapp den kuren vi fikk av legen.....

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på om dette er sopp eller ikke. Sønnen min hadde sopp da han var to år, men da hadde han ganske store hvite flekker i munnen. Jeg husker ikke hvordan tungen så ut. Sopp i munnhulen går ofte over av seg selv, du kan smøre noe på det men det svir veldig. Vi valgte å bare la det gå noen dager og se det an før vi gikk til lege - og da gikk det over av seg selv.

Dersom han ikke har store plager hadde jeg ventet noen dager med å gå til lege - det greieste er jo å slippe medisiner :)

Skrevet

Høres ut som sopp, uten at jeg kan vite det 100 % sikkert. Smør med blå farris, jeg brukte en gassklut som jeg dynket i farris og smurte på. Forsvant fort. Hvis det ikke funker så bør du gå til lege. :o)

Skrevet

mycostatin kanskje..

ring legen imorgen.

Skrevet

Tusen takk. Da får samboeren kjøpe Farris på Statoil... ;-)

Han virker ikke plaget av det som sagt. Spiser godt, og reagerte ikke ta jeg tok på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...