Gå til innhold

Dundyne eller syntetisk dyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere valgt dundyne eller syntetisk dyne til den kommende lille? Dundynen er jo så goooood, men den syntetiske kan være lurere på grunn av allergier. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde bestemt meg for syntetisk, men når svigermor skulle kjøpe det i butikken anbefalte de og snakket varmt om dun til de små.

det transporterte bort varme bedre, med syntetisk kunne det bli litt klamt. samt at alle barnedyner i dun var testet for allergi.

så selv om jeg hadde bestemt meg for syntetisk, siden vi selv har det så ble det til han hun kjøpte dun som første dyne. så kan vi evt kjøpe neste dyne selv i syntetiskkk

Skrevet

Vi har valgt syntetisk - der hvor vi kjøpte dynen (hansen&dysvik) anbefalte de det til nyfødt. I tillegg har jeg allergi, så dun var egentlig ikke aktuelt uansett..

Skrevet

Vi har kjøpt dundyner både til vogn og seng. Bedre kvalitet, og hverken jeg eller samboeren min er allergiske for dun, så jeg har ingen grunn til å tro at babyen min kanskje blir det heller.

Skrevet

Jeg har gåsedun dyner til mine, og har fåt beskjed, at de ikke er allergifremkallende.

Skrevet

Astma og allergiforbundet anbefaler (for tiden....) dun, så sant man ikke er allergisk mot det. -Tror midd trives dårligere....

Selv er jeg allergisk mot dun så det er uaktuellt her i heimen (reagerer om gubben har)

Skrevet

Takk for mange svar!Verken jeg eller samboeren er allergisk mot dun, så vi kan ta sjansen på at barnet heller ikke blir det!:) Da satser vi på en myk og god dundyne i første omgang, får heller kjøpe en ny en om det går skeis.

Skrevet

Dette allergigreierne er bare tull! Gammel, totalt avleggs teori! Kjøp dun!

Skrevet

Har dundyne/-pute fra Fru Lyng i den minste strl og en syntetisk i den større - siste kun fordi jeg har fått den, lurer på om jeg skal kjøpe gåsedun der også.. Haster ikke akkurat med det første - termin først i februar :-)

Skrevet

tror ikke du "erisa og den lille prinsessa" vet hva du snakker om,jeg jobber i butikk hvor vi selger dun dyne og jeg er veldig allergisk!!!holder meg så mye som mulig borte fra dyne avdelingen...

sover jeg i en dunsovepose får jeg ikke puste!!selvom de så mye er vasket og renset...

så jeg kommer ikke til å kjøpe dun til barnet våres..både jeg og sambo er allergisk!!!!har kjøpt syntetisk....

Skrevet

Jeg er veldig glad for at vi har syntetisk som kan vaskes på 60 grader.. har hatt behov for det noen ganger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...