Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Vet jo at familien bare er snille og vil hjelpe, men synes tanken på barnevakt er veldig vanskelig, jeg.. Datteren min er 4,5 mnd og jeg fullammer henne. Hun har ikke problemer med å drikke av flaske, så det er ikke der "problemet" ligger. Men jeg får jo brystspreng ut av en annen verden hvis det går mer enn 3 timer uten amming! Har pumpet meg en gang og dratt ut med mannen og spist sen middag, mens vi hadde barnevakt i et par-tre timer. Men that's it! At venninner med like gamle babyer velger å sette bort ungen til besteforeldre over natten/en hel helg osv får liksom være opp til dem - men det funker bare ikke for meg! Jeg orker seriøst ikke tanken, engang.. er ikke bare det fysiske med brystspreng, men synes hun er for liten ennå! Er jeg sær? Unormalt tett knyttet til lille snuppa mi? Begynner å gå litt tom for "unnskyldninger" overfor familiemedlemmer som døøøør etter å være barnevakt....
☆Anonymia☆ Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 herregud da...de burde søren meg respektere at du ikke er klar for det enda..fy faen...mulig å bli mer respektløse.. nei fortsett å si nei om du ikke er klar...om du gir henne fra deg før du er klar kommer du ikke til å nyte den tiden du har for deg selv. så da er det ikke noe vits..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Enig, stå på ditt! Du trenger ikke ha så mange unskyldinger heller. Dette bestemmer du. Svigers har masa en del her. Sa at pass/overnatting skjer når mor er klar for det. Det er unødvendig å stresse en mor slik, spesielt hvis du fullammer! Kos deg med babyen din og ta ting i ditt tempo :-)
snoopy_me Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Min nupp er 8 mnd og har enda ikke overnattet borte. er bare barnefar som har passet de 2 gangene jeg har vært ute på byen. Klarer ikke tanken på at han skal ligge borte enda heller.. Skjønner deg godt. :=)
frøydis m/ 4 Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg har ikke hatt mine små på overnatting hos besteforeldre før jeg har sluttet å amme. Men de kan gjerne få passe de noen timer om kvelden. Dette må du gjøre som du føler for. Man skal ikke behøve å unnskylde seg for at man helst lar de små sove hjemme. Og ungene har ikke noe behov for å starte tidlig med overnatting for å bli vant til det heller...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Stå på ditt, du er moren. Vær så snill og ikke vær redd for å si ifra. Det er ditt barn og du bestemmer.
Yrha Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg har ingen planer om la sønnen min være borte en hel natt før jeg slutter med amming! Tror jeg hadde savnet ham så fælt. Og det blir ikke noe ofte senere heller, ihvertfall ikke før han er såpass gammel at han skjønner selv at han skal til bestemor og bestefar og bli skjemt bort Det er bare bra at du er så knyttet til snuppa di! Tror vi er mange som tenker som deg.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Huff det er som å høre meg.. Svigerforeldrene mine maser og maser om å passe lille nurket.. å tro meg, de forventet at han skulle sove hos dem en natt når han var 2 uker gammel!!! RETT etter jeg hadde kommet hjem fra sykehuset. Å når jeg ble sjokkert å sa at det kom ikke på tale, så kunne dem fortsatt ikke forstå problemet. Trur jeg blir sprø....Gutten min tar fint flaske og NAN (måtte kombinere morsmelk og nan en liten periode pga for lite melk) Så de trur liksom at det BARe er å gi nan, så går det helt fint å ha han en hel natt eller to... Jeg takler ikke tanken på å være borte fra han. Så er nok ikke bare deg nei... Men syns selv det er ganske vanskelig å si nei noen ganger, men prøver å dra meg selv litt i nakken å si til meg selv at det er for pokker MITT barn, å jeg bestemmer. De mener det bare godt, men dem MÅ rett å slett respektere at du ikke er klar enda.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Du er ikke sær. Jeg syms det er rart jeg med de som klarer å være borte fra barnet sitt - tenker : hvor er følelsene liksom.. Min er 9 mnd, jeg har ikke hatt barnevakt enda, vil ikke, har ikke behov for det. Jeg kan gå ut senere, når jeg har behov for det, ikke nå
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Du er ikke sær. Småen her har enda ikke overnattet borte og han er snart 8 mnd. Jeg fullammer ikke lengre, men føler fortsatt at det er fortidlig,selv om jeg er alene med han. Kanskje jeg gjør det i desember da jeg skal på et julebord, bare for å sove ut dagen etter, men jeg skal uansett ikke drikke,så vi får se. Husker og at venner/familie skulle være veldig behjelpelige da småen var i den alderen datteren din er, men jeg var heller ikke klar da for å la de passe han over natten. I tillegg fullammet jeg og, men og slet med melkespreng hver gang jeg ikke fikk tømt meg etter 3 timer,så noe mer det var jeg ikke borte fra småen. Så¨på ditt, ikke la deg presse. Si heller at de skal få passe datteren din så mye de vil når du er klar for det. Og du skal ikke ha unskyldinger for å ikke la dem passe henne. Det er bare du som vet når du føler deg klar og ikke dem. Lykke til.
Gjest Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Nei du er ikke sær, bare stå på ditt. Ikke gjør noe du ikke føler du er klar for. Jeg kommer aldri til å la meg presse til å ha barnevakt. Ps: du trenger heller ikke komme med unnskyldninger, det holder i massevis å si at du ikke føler det er riktig ennå
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Du er bare en normal mamma og jeg skjønner deg godt jeg. Snuppa her er 7 mnd og neste helg skal hun overnatte borte for første gang uten oss. Gruer meg som bare f.... for å si det mildt. Men jeg vet at en gang må bli den første men har ikke ville gjort det tidligere enn nå. Bare si det til dem hvordan du føler det, og de skal respektere det.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Syns ikke du er sær nei. Jeg har heldigvis ingen som maser på meg om å få lov. Jenta mi er 7 mnd men det blir nok minst 1 år til noen får ha henne en hel natt..... Forløbig er det stort sett faren som passer henne de timene jeg trenger å være vekke. For tiden er hun litt skeptisk til folk også så da frister det hvertfall ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå