Hot Midget ! Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Hvordan synes dere det er?? I forhold til tid til alt? Jeg må innrømme jeg begynner å bli veldig sliten av skolen, syns ikke det er så enkelt lengre å kombinere med å være mamma! Jeg vil jo bruke all min fritid på jenta mi, men når kvelden da kommer og hun er i seng er jeg jo bare drit-trøtt!! Får ikke gjort direkte mye arbeid hjemme. Hvordan har dere energi til alt? Jeg legger meg tidlig, jeg trener, gjør mitt for at dette skal fungere greiest mulig, men likevel.. Hun er hos pappan sin annenhver helg, ender somregel opp med at jeg må ta igjen masse,masse da. Men litt tid til sosialt får jeg jo likevel.. Noen som har gode tips eller ideer til meg for hvordan jeg kan benytte tiden min best mulig?
*Minnie Mus* Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Hei. Jeg har to små på 4 og 1,5 som er i barnehagen hele dagen, mens jeg er på jobb. Jobber 100%. Så har jeg skole 3 dager i uka, men to av dagene er på dagen, og en dag er på kvelden. Taper litt penger på å gå på dagen, men det tar jeg igjen som overtid når det er behov for det. Så trener jeg 1 dag spinning i uka. Pappaen til guttene passer barna når han har mulighet, men i og med at han jobber skift (mest kvelder) faller det mye på min mor, som heldigvis er snill og stiller opp. Føler ikke at jeg går glipp av noe som helst egentlig, leksene har jeg tid til når guttene er i seng (etter kl 1900) Det viktigste er vel at man overholder leggetider, er strukturert og benytter seg av hjelp som tilbys. Uten en veldig snill arbgiver og min fantastisk hjelpsomme mamma hadde det gått rett i dass her i alle fall:-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 har gått 2 år på skole, jobbet 66 prosent og vært alenemor samtidig. det var faktisk kjempeslitsomt når jeg tenker tilbake på det, men tror jeg bare fortrengt det da. glad jeg er ferdig nu.
Hot Midget ! Skrevet 4. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2007 Oki,takk for svar:) Vi leier etasjen over mamma og pappa, og dem forguder jo Natalie! Så er ikke noe problem med litt avlastning innimellom. Men i ukedagene, etter skolen er der liksom så sykt få timer igjen av dagen at de timene vil jeg bruke sammen med henne selv. Vi har gode rutiner, hun er veldig grei og lett å legge, sovner klokka 7. Men etter 7 er jeg trøtt......Skikkelig kjøttkake;p;p Hehe.. Men jeg får bare bite det i meg, dette har jeg valgt selv, både å få barn og å kombinere det med skole. Kan jeg heller klappe meg selv på hodet i Juni når jeg mest sannsynlig får autoriasjon;-D *gledeseg*!!!!
Hot Midget ! Skrevet 4. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2007 eventuelt får autoriSasjon;)
Christel&Noah Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Går selv på skole og er alenemamma til en gutt på 20 mnd, som er i barnehage om dagene. Skjønner hva du mener med å være trøtt på kveldene, ikke mye fristende me skolearbei da. Men da kan det være kjekt å lese/skrive sammen med noen. Da blir enn sittende å jobbe mer effektivt enn om en er alene, å heller detter inn i TV-verdenen eller legger seg til å sove. Selv har jeg ingen annen mulighet enn å være effektiv om dagene og å bruke kveldene fornuftig. Pappaen hans har han annenhver helg, men ellers bor all min familie 6 timer unna så det blir ikke mye avlastning her i gården. Tøft, men absolutt verdt d i lengden!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg går på skole fulltid på dagtid, har ei jente på snart 14 mnd og er 15 uker på vei med neste, og i tillegg er det julebordsesong i anmarsj, så det blir nok mye jobbing fremover også. Det er veldg slitsomt, men skolen er heldigvis lagt opp slik at man har mulighet til å gjøre veldig mye skolearbeid på skolen. (Vi har "fritimer" til bruk på prosjekter og liknende.) Pappaen her jobber veldg mye og er sjelden hjemme, samt at jeg har en tenåring i hus i tillegg. (han burde være til hjelp egentlig, men er det omvendte) Men utdannet, det skal jeg bli!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå