Gå til innhold

Svangerskapspenger


HeiHei.

Anbefalte innlegg

Er det noe her som får svangerskapspenger?

Vet dere om det er sikkert at det ikke går ut over foreldrepengene?

Og er Graderte svangerskapspenger, de pengene man får utbetalt de dagen man er frikjøpt fra jobben?

Dette er nytt for meg, så jeg har vært inne på NAV å sjekket. Har forstått det som om at svangerspakspenger det blir likt med sykepenger, bare at arbeidsgiver ikke betaler noe de dagene man er frikjøpt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på svangerskapspenger - og det går ikke utover foreldrepengene. Det er et alternativ til sykepenger - fordi svangerskap ikke er en sykdom!! Og fordelen er bl.a at det ikke går utover dine sykepengerettigheter og arbeidsgiver får dekket fra første dag. Så du taper ingenting på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Rart at svangerskapspenger har eksistert siden 2001 og er så lite opplyst om og brukt! Tenker det er mange som har en type arbeid som man ikke kan jobbe i, eller ha full tid i, når man er gravid, - uansett om man ikke er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har og reagert på at så mange heller blir sykemeldt... M en tror det er mange myter ute å går når det gjelder svangerskapspenger, at man får kortere permisjon, mindre utbetalt m.m....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svangerskapspenger første gang i1998 jeg. Da var det ikke noe problem, og arb giver forsto hva han skulle gjøre. Denne gangen har jeg byttet arb giver og den nye synes det ble vanskelig å forstå så ho ønsket meg sm. Har hatt risikosv.skap frem til nå så for min del var det ikke noe problem å få sm. Men jeg tror få vet om muligheten med svangerskapspenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...