Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg gikk igjennom en kvalm periode i uke 7 -11... er nå 18 uker på vei, og uansett hva jeg spiser, så blir jeg kvalm. Spesielt når jeg spiser varm mat, og jeg gulper eller kaster opp og var ikke slik tidligere jeg var kvalm. Nå går jeg og er sulten men redd for å spise siden det bare komme opp igjen eller jeg blir dårlig og ligger da hele dagen og orker ikke løfte en finger... *frustrert
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 jeg er 20 uker på vei ...har det akkurat på samme viset...
Kahbean Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Jeg har vært sånn hele svangerskapet Er nå i uke 35 og fortsatt kaster opp hver dag. Men du må jo spise uansett.... bare spis litt om gangen og prøv å tenk på hva du blir minst kvalm av. Prøv epler, boller/rundstykker, knekkebrød, pasta, osv. Lykke til
Gjest Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Jeg var kvalm fra 6-13 og fra 17 igjen... nå er jeg i 23. Har null appetitt, og blir kvalm om jeg spiser mer enn en bitteliten porsjon. Nå har jeg lært meg å holde kvalmen i sjakk ved å spise minst mulig, men det er jo ikke særlig sunt det heller. Skal til akupunktur på onsdag, håper det kan hjelpe!
OhMyGod!!! Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 har ikke kommet så langt som dere enda jeg, straks 14 uker, å har vært kvalm siden uke 6.... og sykemeldt.... men hvordan fungerer dere hjemme når dere er sånn? klarer dere gå ut å handle, gå på besøk av og til å slikt? kommer meg ikke utenfor døra engang jeg....:S
Deidei Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Var selv kvalm fra uke 7 til 11-12. Hadde ett par uker som var gode og jeg fikk spist mer mat.. Men i uke 14-15 kom kvalmen tilbake. Sto på jobb med hodet i søplebøtta.. Ikke lett det når man jobber i butikk... Nå går det for det meste i mat jeg har lyst på.. Lite og ofte.. Prøver å få i meg en svelg cola innimellom eller appelsinjuice. Det fungerer som kvalmedempende for meg.. Kan ikke huske sist jeg spiste en sjokoladebit... og gjett om jeg savner det. Har ikke gått opp en eneste kilo ennå heller... Men jeg vet at den lille i magen har det bra allikevel. Den får det den trenger... Men det er fryktelig vanskelig å gå sånn. Tør nesten ikke gå ut av huset for jeg føler jeg må være i nærheten av et toalett... Og ligger for det meste på sofaen... Er sykemeldt fra jobb nå også.. Men jeg må prøve å tenke at det går over etterhvert. Håper det roer seg nærmere jul. Er 17 uker nå...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Tror det eller ei:is hjelper. har noe med nedkjøling av magen.....samt får du i deg fløte-is, så får du i deg en del energi også...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Det hjelper å pusse tennene med colgate tannpasta. hvertfall for meg,bare ha tannbørsten i munn med tannkrem så går det sakte men sikkert over. en annen ting som er viktig: Frisk luft=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå