Gjest Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Skrev et innlegg her om dagen om at lillegutt blir så urolig ved puppen, gråter og høres ut som han får vondt. Må ta han opp og trøste han/gå litt rundt med han. Han får litt mme i tillegg på kvelden og da er han fornøyd, ikke noe gråting. Amminga er et h********* styr for tiden, jeg gråter og har det ikke bra pga lillegutt ikke har det bra. I dag har jeg gitt han mme på dagtid, noe som han egentlig bare har fått på kvelden før. Kjempe fornøyd gutt da. Kommer til å fortsette å gi han mme i dag tror jeg, også skal jeg ringe helsestasjon imorra. Hvis dette fortsetter så er amminga over for min del ;( Har vært sånn i noen uker nå. Kan jo ikke dra noe sted heller når både jeg og han har det sånn. Uff, blir skikkelig lei meg nå.. ;(
Kondis som en murstein Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Ikke amme for enhver pris mener jeg!! Mye bedre for dere begge om du går over til mme om ammingen sliter dere ut! Masse lykke til! Klem fra meg!
SaftSuse *Overtid* Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Hvis han er fornøyd når han får mme, ville jeg fortsatt med å gi han det. Amming skal være kos, og det er det jo ikke når du gråter. Sander merker når mamma ikke har det bra! Min har fått mme fra han var 4 uker, vi har verdens blideste gutt, vokser som han skal og har ikke vært syk ) Så noen ganger er det bedre for både mammaen og babyen å få mme )
Fire småtroll Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Sliter med mye av det samme selv, bare at snuppa her er 5mnd.. Har et innlegg inne på skravle om det.. Synes også det er leit, hun vil jo ikke ha puppen, velger heller å ikke spise. Men hun tar den på natten da. Har holdt på en måned og har falt ned en strek på kurven sin når det gjelder vekt.. Helsesøster sa det var helt greit, at jeg kunne gi det enda mere tid, det gikk seg somregel til. Men det er utrolig slitsomt! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå jeg, utsetter avgjørelsen hele tiden i håp om bedring...
Gjest Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Takk for svar Er leit at amminga mest sannsynlig er over, men er vell mye bedre at han får mme hvis han er mer fornøyd da (og jeg), som dere sier. Barseltreffene blir som regel korte pga dette. Kan jo ikke sitte offentlig å amme når det er på dette viset
SaftSuse *Overtid* Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Vi fikk en helt ny fantastisk hverdag når jeg rullet inn puppen for godt ) Lillegutt klarte ikke drikke så mye fra puppen, så jeg måtte pumpe i tillegg, så ett måltid bestod av : masse styr med puppen (drakk ca 10-15 ml på en halv time....), resten på flaske, så måtte jeg pumpe..... Vi brukte minimum en time pr måltid :-/ Så jeg er veeeeldig glad for at det finnes så bra mme )
Gjest Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Åh, dette muntra meg litt opp Da skal jeg høre med helsesøster imorra. Men hvordan stopper man mm produksjonen..?
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Den stopper av seg selv etter 3-4 dager saa lenge puppen ikke er "i bruk". Ikke hoer blindt paa det helsesoester sier heller. De er ofte "programmert" til aa si at man skal amme mer eller mindre for enhver pris. Hoer paa deg selv i stedet. Men kjenner seg selv og barnet sitt best. Det viktigste er at lille Sander blir god og mett! Lykke til!
<Lilja> Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Jeg vil gjerne oppmuntre deg til å amme jeg. Mest sansynlig så er dere inne i en ond sirkel, hvor du stresser fordi du har lite melk, jo mer du stresser jo mindre produserer du. Jeg har vært der jeg og, satt og gråt. Helsestasjonen rådet meg til å legge meg i senga å amme og slappe helt av. Ikke tenk på husarbeid o.l Jeg gjorde det under hver amming og etter halvannet døgn flommet jeg over av melk! jenta mi hadde en vektøkning på 130 gr på 3 uker den tida da melka var delvis borte, og nå ligger hun på 250 gr i uka. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger
MathildeC Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Du har ikke faatt mensen tilbake eller? Jeg har hoert at babyer ofte sier nei takk til puppen naar det skjer :-) Uansett, jeg synes ikke du skal stresse. Har han det bra med mme, har han det bra og du det bra. Han har faatt en del morsmelk naa i begynnelsen, det var sikkert viktig og bra for dere begge, naa kan dere heller se fremover og kose dere. Klem til deg!
Krokka og prinsessa Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Kan han være tett i nesen? Lillemor blir nemlig ofte urolig og frustrert med puppen, men da er det fordi hun er tett i nesen og blir frustrert fordi det er vanskelig å puste i puppen med tett nese. Nesesug og saltvann gjør susen for vår del )
snoopy_me Skrevet 4. november 2007 #14 Skrevet 4. november 2007 Vet du, det er som å høre meg selv.. Jeg hadde det slik nesten hele tiden. I begynnelsen var det værst på morra og kveld. og jeg følte at jeg tvang i han pupp.. Jeg ble sint og frustrert og det var lillegutt også.. Når han var 5 mnd klarte jeg ikke mer.. Da begynte jeg med mme et par ganger på dagtid.. Myye mer fornøyd unge.. Innen han var 6 mnd fikk han bare mme, og grøt da selfølgelig.. jeg begynte med grøt før han var 4 mnd selv om jeg hadde rikelig med melk, bare for å få bort litt stress.. Nå er han snart 8 mnd.. Han får pupp på natten og på tidligmorran.. ga opp jeg. Noen ganger pumpa jeg og ga han flaske istedet særlig på kvelder.. Han trivdes tydligvis ikke på puppen. Og jeg skal innrømme at jeg ble litt sjalu da jeg så disse harmoniske ammerne der hvor barnet elsket å ligge på puppen. Men for mitt eget og ikke minst for beibiens beste ble det flaskebarn av han til slutt.. Burde kansje egentlig gitt opp litt tidligere å spart oss for mye kaos... Det er vanskelig å ha det sånn, og jeg ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for.. Men hverdagen vår ble helt annerledes etter at han bare fikk flaske og fast føde på dagtid. :=)
Gjest Skrevet 4. november 2007 #16 Skrevet 4. november 2007 Vil gjerne amme, men både jeg og gutten bare gråter under amming. Han vil rett og slett ikke ta puppen. Har lite melk. Hatt det en god stund. Derfor så velger jeg å gi mme fordi han blir mye roligere.
Gjest Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 Ikke fått mensen tilbake nei.. Tror nok det blir mme fremover siden han blir mye roligere og gutten er fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå