·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg tenker nå på dette med å bruke gode gensere med høy hals eller å bruke skjerf, når man er sår i halsen eller forkjølet. Virker det på noen måte med skjerf når man er sår i halsen?
Mamma til M07 & M09 Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 jeg har mange ganger sovet med skjerf når jeg er sår i halsen, og det lindrer godt.
Gjest Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Tja...tviler i grunn...greit nok når man er ute når det er kjølig..men da er det alltid deilig å holde nakken og halsen varm. Har kansje en viss psykisk virkning..
*ale* Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Nei det har faktisk effekt. Lymfene er mer utsatte for infeksjoner og bruker lengre tid på å "bli friske" hvis man fryser. Det vil i praksis si at man er mer utsatt f or symdom når man er kald. Så det å ikke fryse på ben og å være naken i halsen er faktisk ett av de fornyftige rådene bestemor hadde:)
Gjest Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg får ofte halsbetennelse - og det lindrer veldig godt å ha noe beskyttende rundt halsen. Jeg går ofte med hettegenser med hetten oppe - og det hjelper veldig.
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 4. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2007 Ja jeg kom til å tenke litt på dette en dag på jobb, siden det var ei der som var sår i halsen og hun sa hun gikk med skjerf fordi hun var dårlig i halsen. men jeg tenker dette er vel noe bakrerielt innvendig og kan ikke lindres eller gjøres noe med "utenifra"?
Liten gutt i magen<3 Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Det funker alltid på meg!Legger jeg meg med et litt stramt skjerf rundt halsen på natten er jeg nesten bestandig frisk dagen etter!Det er jo bakterielt men kanskje det har noe med at man holder det varmt.Og jeg sover forresten med munn igjen,tror det har litt å si og jeg da:) Er jeg tett i nesa sprayer jeg bare litt før jeg legger meg,og har jeg sovet med munn opp er jeg som regel sår i halsen også.Dette funnker på meg da,vet ikke om det gjør det på alle:)
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 4. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2007 Tusen takk for svar jenter:) Det har ihvertfall en lindrende effekt da ihvertfall. Kanskje det hjelper på å bli frisk også. Jeg selv har aldri brukt det, men jeg kan godt bruke det i forkant (alt sånt for å holde seg varm både på halsen og på bena) men jeg har aldri tenkt på å bruke det i etterkant.... Kanskje jeg burde det da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå