tri smi kinisiri Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Dette stod under uke 22 her inne på sidene: "Nyere forskning viser at virus kan være skadelig for babyen, så hvis du vet at noen er syke som du skal møte så avlys heller enn å utsette dere for smitte. " Jobber på skole, der er snørr og hosting og smitte overalt... Jeg har vært forkjøla de siste ukene også, ikke skikkelig syk, men "hangler"... Jeg har da ingen mulighet til å unngå smitte... Har ett barn i barnehagen også, og der er det mye rare basiller... hmmmm. Vet at det går et virus som fører til kraftig og langvarig hoste på skolen der jeg jobber.. bør jeg undersøke mer om dette? Hva gjør dere for å eventuelt unngå smitte?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Jobber i barnehage jeg, så jeg er utsatt for smitte hele tiden. Man kan jo ikke bure seg inne, vanskelig å unngå smitte på høsten/ vinteren. Vet ikke om det er spesielle typer sykdom man skal unngå, men blir seriøst vanskelig å skulle unngå absolutt alle som er syke i en eller annen grad?
Bea har snart 4 barn? Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Dette var helt nytt for meg.... 4dje gang eg går gravid burde eg vell ha fått med meg det meste?
Gjest Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Hehe, ja slik er det. Gravide skal helst holde seg friske. Og unngå smitte i den grad de kan. Det er snakk om forsiktighetsregler og råd. Det betyr ikke at man skal isoleres fra omverdenen. Jeg ble innlagt med magesjau da ungen knapt var unnfanget. Ingen kunne forsikre meg om at ungen ikke var skadet. Men det gikk bra. Leste litt om parvo-virus også en gang. Lærere og barnehageansatte er overrepresentert blant de som blir utsatt for dette. Og det er farlig for fosteret. Så jobben deres er ikke nødvendigvis så "foster-vennlig" som man skulle tro. Neste gang jeg skal bære frem et barn, vil jeg holde meg unna sjuke folk. Men ikke mine egne snørrete unger. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå