Gå til innhold

Æsj! det er mus her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet og det er visst mus her. Så å si helt nytt hus så syns det er merkelig!

Men anyways, det jeg lurer på, er det noe spesielt vi må tenke på ang. lillegutt? Fysj så ekkelt om de skulle være borti lekene hans om natta eller noe sånt...

Har ikke sett de ennå, men samboern så de i skapet på kjøkkenet og jeg så musebæsj i går :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt ifra til de dere leier hos!! Hvis det er så og si nytt hus så må det jo gjøres noe med det.

Skrevet

De vet om det. De har det visst oppe også :S

Skrevet

Hjelp, jeg hater de krypene! Ville iallefall satt ut feller og gift snarest. Så må dere finne ut hvor de kommer inn og få tettet. Hold dørene lukket om natten, så de ikke kommer inn på barnerommet... Jeg er fobisk vedr dette, så jeg hadde vasket absolutt alt det er sannsynlig at musene har vært borti.....

Skrevet

Hender ofte de kommer opp under kjøkkenvasken......æsj.

Bor du landlig?

Skrevet

Nja både og. Bor i et byggefelt, men bak huset her er det bare skog! bor helt øverst, innerst, så bak er det skog så langt øyet kan se. Skal sette feller i skapet under kjøkkenvasken, der vi har søpla, også inne på vårt soverom, for det var der jeg så bæsjen. USJ!!!

Skrevet

ville vasket alle gulvene og jeg da, og byttet sokker etterpå...:-(

Skrevet

Det er museår i år... Så det er mange som har mus nå,men ja det er utrolig ekkelt med tanke på musepest osv... Men ei bygd ca 1time her ifra så fanget dem 87mus på 2 dager... I sitt eget hus... Fy f.... jeg tror jeg hadde flyktet... ÆSJ....

Skrevet

Anbefaler å kjøpe boks som sender ut ultralyd, museskremmar. Bur i eit eldre hus, og rett etter vi flytta inn hørte vi mus i kjellar, og stuevegg. Anskaffa oss ein boks i kjelleren, og ein til stua. Musena forsvant! Var litt treig med å skifta batteri ein gang, merka det på at musena kom inn igjen. Bytta batteri, og vips de var borte.

Skrevet

IKKE sett ut gift!!!!!!!!!!!! Da kan du risikere at de dauer overalt(jeg mener det er siste utvei å sette ut gift) dessuten er det farlig for barnet ditt også. Sett ut feller langs veggene, det er der de løper. Kjøper du sånne av de greie nye fellene er de utrolig enkle å hanskes med. Som agn er musa veldig glad i smør.

Lykke til

Skrevet

En annen ting også, så lenge dere leier så er det EIER sitt ansvar. Dere kan for eksempel ringe anticimex(om det ikke nytter med feller) og hus eier må ta regninga.

Skrevet

Takk for svar jenter. Skal ut å kjøpe feller i morgen. Det med smør visste jeg ikke, trodde det var pølse eller ost som gjaldt jeg...

Skal tipse utleier om Rentokill også, pappa har satt de på jobben hjemme hos seg, og i det gamle huset der er det ikke ei mus! Regner med han vil ha et musefritt hus han vi leier av også :)

Skrevet

æææææææsj...ville så absolutt sagt fra til de dere leier hos så får de ta seg av problemet.

Skrevet

ALLE hus og leiligheter har mus iflg barnelegen vår. Han sier de bryr seg lite om det er nytt eller gammelt hus, men det er jo dette med mulighetene å komme seg INN som må tettes.

De klarer squise seg inn i en diameter på str med en tiøring...

Jeg fant ut nettopp at gummidrops er det beste ei mus vet, og det aller beste å sette i fella.

"Limte" den på musefella med en dæsj peanøttsmør. Fangst samme kvelden!

Vi bor i et eldgammelt hus,og vet det må kry av dem (ser jo muselort overalt..æsj). Så vi har skaffet oss katt!

=oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...