kattungen Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Har dere fått noen spes. oppfølging når dere har blit gravide igjen? Jeg vet at man må ha hatt 3 SA/MA for å få utredning, men lurer på om dere har blitt ivaretatt, fått ekstra UL tidlig (og når?) osv. Og hvordan har dere taklet en ny graviditet? Tenker man blir veldig stresset, har dere vært sykmeldte el? Tenker masse på dette om dagen og håper noen vil dele erfaringer med meg. Har ikke begynt å prøve, men litt mental forbredelse først.... Takk for svar:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Heisann=) Du får nok bedre oppfølging neste gang, du kan legge frem din frykt og tanker til legen så vil det nok ordne seg. Jeg mistet en gang i mars og en i mai.... etter SA i mars så ble jeg henvist direkte til min faste gyn ved positiv test neste gang. Mistet uheldigvis da også og har ikke blitt gravid etterpå.... Men jeg vil tro du kan få mer oppfølging uten å ha mistet 3 ganger!! Lykke til videre og håper den sitter fast på første=)
kattungen Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 Så godt å høre at man kan få ekstra oppfølging, takk for svar. Håper du snart blir gravid igjen og at din også sitter fast denne gangen. Ser du har en lang prøveperiode bak deg også, så nå er det vel din tur? Lykke til!!!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Da jeg ble gravid etter første gang jeg hadde sa, så fikk jeg ul i uke 12. Det var for å sjekke at alt var bra. Det var det, og han er over 2 år i dag. Har nylig mistet igjen. Håper jeg blir fort gravid!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 har mistet 4gang, og fått god oppfølging på alle..mentalt er jeg et vrak, og kjenner at neste gang på jeg ha noen å snakke med..jeg tørr ikke gå på do engang, og setter meg heller ned i sofaen enn å gå en tur, legger om på alt pga en liten celle som ligger trygd inni oss..men det blir sånn, og det er surt, men noen må ha det slik..ser det ut for..:-) vi greier det vi må og du kommer deg gjennom det får nok en liten baby en dag:- lykke til
Modesty Blaise Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Jeg har mistet to ganger og blitt gravid igjen begge gangene etter en mens. Jeg ble lovet god oppfølging etter at jeg mistet og fikk UL på sykehuset så snart hjertet begynte å slå for å se at alt var ok. Det var ganske betryggende. Nå er jeg gravid for tredje gangen. Jeg hadde tidlig blødninger også denne gangen men det viste seg å gå greit likevel. Er nå i min 20 uke og stråler. For meg var det trist på miste men jeg datt ikke ned i noen dal. Fikk sjokk første gangen og andre gangen var det liksom forventet. Skjønner nå at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan kontrollere. Så det er bare å prøve på igjen!!! Lykke til.
kattungen Skrevet 4. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2007 Takk for oppmunterende innlegg! Tror også jeg kommer til å forvente at det skal gå galt neste gang, men har foreløpig heller ikke falt ned i en dal. Var utrolig bekymret, så da det ble oppdaget (12+3), kom det ikke som lyn fra klar himmel. Så fantastisk at det gikk bra med dette svangerakapet, på tross av blødninger:) Kos deg masse med magen:)
kattungen Skrevet 4. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2007 Synes du er helt utrolig tøff som klarer å komme deg helskinnet igjennom dette, og til og med kan gi andre råd og oppmuntring. For hvem ville ikke blitt stresset etter en sånn erfaring som du har? Du må være litt av en person... Lykke til masse selv, og håper at neste spire fester seg.
kattungen Skrevet 4. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2007 Ja, denne siste her var selgølgelig til fest del lille spire:) Men lykke til alle sammen, dere er utrolige som hjelper andre i den situasjonen dere selv er i!
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Jeg har hatt MA 2 ganger.. Nå er jeg gravid igjen, er litt over 12 uker på vei, har allerede hatt tidlig ultralyd på sykehuset hvor alt var bra, og skal ha min andre kontroll hos legen til uka.. Så jeg blir fulgt opp veldig bra =) Har også fått beskjed om hvis det er noe så kan jeg bare ta kontakt med fødeavdelingen, så kan jeg komme ned til sjekk med en gang. Men man har selvfølgelig ikke noen garanti på at det går bra for det, men man slipper iallefall å gå å tenke på at "tenk om det ikke lever osv."
Måånestråle Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Jeg har mistet (MA) en gang i mars når jeg var 9+1 på vei, og ble gravid igjen noen måneder senere. De første ukene var ganske tøffe, fordi jeg hele tiden gikk og ventet på at det skulle gå galt igjen. Når jeg plutselig mistet alle symptomene en dag, så fikk jeg litt panikk og ringte gyn.pol. og fikk komme rett inn på en kjapp sjekk. Jeg var da 6+6 og fikk se det bittelille hjertet slå. I tillegg fikk jeg henvisning fra fastlegen til en ekstra UL i uke 12/13, og det var gull verdt! Da fikk vi en god gjennomgang av hele babyen, og kunne se at den bevegde seg og hadde alle organer på plass. Etter det klarte jeg å senke skuldrene ordentlig, og nå tror jeg virkelig at det går fint denne gangen. I dag er jeg 18+2 og vi har sett på ordinær UL at vi får en liten jente!! Lykke til med prøvingen, kattungen! Det er kanskje litt skummelt i starten, men det går heldigvis lettere etter hvert
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Takk kattungen=) Håper det er våres tur igjen nå ja,skal til Haugesund om 10 dager å få sikkre svar på om vi må bli assistert befruktet=) Håper nesten det slik at det snart kan skje=) Tusen takk for det og lykke til til deg og=)!!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 jeg går til legen 1 gang i uka og skal på ul om 1 uke. da er jeg ca 8 uker på vei... og jeg har mistet i SA og MA... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå