Mayken Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Ser at dere også har B12 mangel. Har dere hatt det lenge? Hvilke tiltak har legen satt igang for dere. Har dere hatt noen annen utredning enn blodprøver? Hvordan fant dere det ut? Mange spørsmål dette, men lurer litt. Synes det er litt rart at legen ikke forsøker å finne ut hvorfor jeg har B12 mangel.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Fastlegen min er et kapittel for seg så der har det ikke skjedd noe.. Men jeg har myalgisk encefalopati, og spesialisten jeg går til testet dette siden jeg ble mye dårligere etter svangerskap/ fødsel. Hadde for lite b12 Da jeg lå på sykehuset under svangerskapet fikk jeg sprøyter i skinka.. tror det var b-vitamin.
Mayken Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 Hva er myalgisk encefalopati? Jeg fikk også sprøyte i skinka da jeg lå på sykehuset under svangerskapet, det var b-vitaminer og ikke B12. Er så lenge siden jeg fikk konstantert B12 mangel at jeg ikke husker hvilke symptomer jeg hadde. Har tatt sprøyter hver 3.mnd siden jeg fikk det konstantert. Men nå bestillte jeg legetime for å finne ut om det kunne vær mangel på B12 som fikk meg til å være så sliten. Har hatt hodepine i 2 uker, vondt i fingerleddene (noen dager er det så ille at jeg får vondt av å håndhilse) kjempetrøtt hele tiden, og beina mine er kjempeslitne, våkner på morgenen og det verker i dem fortsatt, akkurat som om jeg skulle gått flere mil. Må syke meg opp for i det hele tatt å orke tanken på å skulle gå i trapper. Og så var det dette håravfallet som jeg oppdaget i går da. Det kan jeg ikke huske å ha hatt før i hvertfall. Tok masse blodprøver, så håper at han finner ut noe, håper jo selvsagt at det er B12 som lager disse symptomene, for da er det jo lett å behandle i hvertfall.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Det er en utmattelsessykdom.. Så å ha b12 mangel i tillegg er ikke gunstig.. I dag f.eks. kommer jeg nok ikke opp av sengen før en liten tur ut på dagen :-/
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg mister også masse hår.. har heldigvis ekstremt tykt hår fra før, så det gjør ikke så mye enda.
Mayken Skrevet 4. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2007 uff da, høres ikke særlig bra ut. Har du B12 din under kontroll da? Jeg har også ekstremt tykt hår, men alikevel har vikene blitt tydlige. Finner hår over alt, og når jeg dusjer tetter jeg sluken. Helt vannvittig. Skal bli greit å få blodprøvesvarene nå til uken. Hvis det ikke er B12 nivået som er problemet, blir jeg litt engstelig. Har hatt noen hovne lymfekjertler i det siste også, både i lysken ug under armene. jaja...finner vel ut av det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå