Gå til innhold

Kald vinterpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinterposen jeg har kjøpt har lammeskinn inni og er av et eller annet glatt stoff utenpå. Stoffet utenpå blir iskaldt når vi er ute, og jeg er redd det da blir kaldt inni posen også.

Jeg hadde tidligere voks-i-pose, og jeg kan ikke huske at den ble så kald utenpå.

Hvordan er det med deres vinterposer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det bare er utenpå og at den er god og varm inni. Lammeskinn er genialt for å holde på varmen. Selv har vi brukt voksipose og er fornøyd med det:) Hadde lammeskinn i vogna på våren og høsten og det holdt lenge det.

Skrevet

Har vi samme tro?

Min kjøpte jeg på babyshop. Er glatt stoff utenpå. (Ikke under for der er noe antiskli)

Den blir veldig kald utenpå, men er VELDIG varm inni.

Jeg la snuppa ut da det var 0 grader her. Hun hadde vanlige klær på seg, men jeg tok på en hjemmestrikket ulljakke i tillegg fordi jeg syntes det var så kaldt.. Da jeg tok henne inn var hun alt for varm.. Så da var det bare å gå tilbake til vanlige klær.

Tar vel på ulljakke når det blir litt kaldere.. :-)

Skrevet

Voksiposen og blir litt kald utenpå...

Men inni er de fleste gode og varme... Og lammeskinn er helt supert!

Skrevet

Jo voksiposen bli jo også kald.

Men for å forklare det slik: "silke" blir mye kaldere enn f.eks. dette stoffet voksiposen er laget av.

Men det er sikkert som dere sier: Lammeskinn er supert. Trodde bare at lammeskinn var en skinnpose med lammeull inni - ikke "silke "som jeg har.

Skrevet

tror jeg har samme pose!!.-) jeg kjente nedi ifjor vinter da det var -10, og det var varmt nedi posen!:-) Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg hadde fotpose/fottrekk over posen de kaldeste dagene, og isopor under posen i vogna.

Skrevet

VI har også lammeskinn. Den kan bli kald på selve trekket, men kjenner jeg etter med hånden nede i posen er den alltid varm. Prøv å kjenne etter selv, den er mest sannsynlig ikke kald inni.

Skrevet

Er du usikker kan du prøve å putte et termometer nedi posen. Viser den at det er godt å varmt så er det nok det...

At posen er kald på yttersiden må jo helst være et tegn på at den isolerer godt, gitt at den er varm på innsiden. (Samme som tak på hus om vinteren, bart tak og istapper hengende ned er tegn på at taket er dårlig isolert)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...