Sjokomelk<3 Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Hvilken alternativ ville dere valgt???? NR1 *Bodd i en flott by dere virkelig trivdes i og følte dere hjemme i. *Ett sett med besteforeldre i samme by, men som ikke viser stor interesse *Kjempeflott tante og onkel med liten gutt, men ses ikke så ofte pga jobb *Mannen har fast jobb i byen *Jeg har liten nettverk og føler jr ikke har så god kontakt med familien her, og kjenner heller ikke folk med unger her. NR2 *Bodd i en by som (jeg iallefall) ikke følte meg vel i eller følte meg hjemme i.. *Mannen har ikke jobb der *Jeg har muligens sjangs på jobb der jeg har jobbet tidligere.... *Besteforeldre i samme by som er meget interessert i jr * Flere tanter og onkler som har små på alder med jr *Jeg har småsøsken som jr er sterkt knyttet til boendes der *oldemoren til jr bor der *har litt større nettverk (de fleste bor utenombys men er ofte i byen) og jr har da muligheten til større nettverk med tanke på mine søsken, tanter og onkler,osv..
Gjest Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Nr 1 prøvd å skaffe deg venner gjennom disse sidene?
Ladybug~N&E Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 et sted midt i mellom?? dilemma det der... er jo gode argumenter for og i mot! men det står vel kanskje helst mellom det å trives i selve byen og det å ha et godt nettverk rundt seg. i tillegg til jobb. har mannen mulighet til pendling eller er det for langt? uaktuelt? trives du virkelig så godt i en by hvor du har et lite nettverk? lite familie og lite venner? jeg ville ha trivdes bedre om jeg fikk være nærmere venner og familie. hadde jeg mått velge hadde jeg valgt nr. 2. klart det er viktig å trives i byen man bor i. men alt er hva man gjør det til selv;) jeg vet jeg hadde trives bedre med mine rundt meg enn på en flott plass uten dem. men alt i alt... det meste i dag avhenger av økonomien. vis ikke mannen din får jobb der og han er hovedforsørkeren og pendling er uaktuelt så er vel alt. 1 svaret. nei huff.. vanskelig å råde når jeg ikke vet hvor prioriteringene dine ligger. lykke til ihvertfall;)
Sjokomelk<3 Skrevet 4. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2007 Mine prioriteringer er Jr og kontakten mellom jr og familie og det å ha nettverk rundt seg. Pendling er uaktuelt, mannen min tjener ikke så bra i denne jobben han er i så han ville heller tapt penger på å pendle...
Ladybug~N&E Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 mulighet for mannen din å få en ny jobb i denne andre byen da? eller i nærheten? er det veldig langt mellom disse byene?
Sjokomelk<3 Skrevet 4. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2007 Er 4t kjøring mellom byene. Er stillinger opplyst innenfor det han er kvalifisert innen.. Ene tanta mi nevnte at kunne ventet til fikk jobb før evt flytte. At arb sted kunne søke/hjelpe med leil (som kan være midlertidig, til en finner annet..med tiden)
Ladybug~N&E Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 det høres jo ut som om det som passer best i alle sammenhenger (utemom trivsel i selve byen) er alt. 2 da.. er det du eller mannen som holder igjen? eller om jeg må spørre.. hva er det som holder dere igjen? om mulighet for jobb og midl.t leilighet er der er det jo bare dette argumentet ditt om trivsel i byen, og som sagt... tror du ikke trivselen ville vært større uansett hvor dere bodde om dere hadde et stort og godt nettverk rundt dere? klart.. (bare for å sette helt på spissen)midt på landet der nærbutikken stenger kl. 16 og 7timers kjøring til nærmeste kjøpesenter, ungdommen råner med traktorer og gamlingene løper etter hverandre med høygafler når den ene kua har spist av naboens gress... da hadde jeg kanskje vurdert å blitt i en by jeg trivdes i, skapt meg ett nytt nettverk og hatt maaaange helgeturere og skoleferier til familien min.... det viktigste alt i alt er vel egen trivsel og det at jr har et godt sted å vokse opp med mange rundt seg som bryr seg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå