Gå til innhold

dårlig kosthold hos mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sååå dårlig samvittighet når det gjelder kostholdet mitt. Jeg fullammer min sønn på 4 1/2 mnd. Hadde så mange prinsipper når det gjaldt å spise sunt, men jeg har ikke klart å holde dem.. Er det bare meg som har det sånn? Sønnen min virker fantastisk frisk og sunn, så jeg trøster meg med at han får den viktigste næringen først, er det sånn? Hver dag satser jeg på å endre kostholdet til det bedre i morgen. Holder en liten stund, men faller alltid tilbake til gamle vaner.. Er generelt veldig glad i sunn mat, men det blir mye godteri, snacks og ferdigmat i tilegg. Har høy forbrenning, og var raskt tilbake i vekta jeg hadde før fødsel, så på den måten er det ikke noe problem, men det at man ammer en liten baby burde være verdens beste påskudd for å spise sunt nå...flaut at jeg ikke klarer det!! Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke stille så strenge krav til seg selv. Er sikkert andre jenter der ute som gjerne skulle hatt ditt kosthold. Det som for noen er usunt - er veldig sunt for andre. Et norsk kosthold er generelt ganske sunt. Man må jo få lov til å kose seg også med noe snacks. Gutten din får jo sine vitaminer uansett.

Skrevet

Jeg prøver også å spise sunt. Og ofte og mye. Men det holder ikke. Jeg trenger store mengder sjokolade og vørterøl for ikke å rase ned i vekt.

Men så holder jeg høyt tempo og da.

Skrevet

Det er visst sånn at den beste næringen går i melka, så om du har spist skikkelig dårlig en dag vil du merke det lenge før han. Det er du som får lite energi, han har det sikkert fint på alle gode næringsstoffene som du ikke fikk, han :-)

Skrevet

jeg spiser ikke særlig sunt for å si d sånn..min gutt reagerer på allt av grønnsaker,salat,paprika,mais,tomat osv osv.. så jeg får i meg lite næringstoffer fra d ..maten og kostholdet er kjedelig for å si d sånn..men han legger MYE på seg og ser frisk og rask ut,mye våken og stort sett blid og fornøyd.. så tror ikke du trenger å bekymre deg for d..barna tar den næringen de trenger gjennom mm..min blir strax 4 mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...