Gå til innhold

servitør yrket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som jobber i servitør yrket og som frykter julebord stresset som nærmer seg.

All bæringen, "løpingen" og stresset som følger med av jobben...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg jobber deltidsstilling som servitør ved siden av studiene og merker at det er tungre dager i det siste. Jeg har fått tilrettelagt slik at jeg slipper trapper og bæring av tunge ting. Jeg rydder ikke mange tallerkner m.m alene. Jeg måtte nok sykemelde hvis ikke arbeidsgiver hadde den forståelse for min situasjon som han har. Jeg er i fin form, men jeg vil gjerne fortsette sånn så lenge som mulig å ikke slite meg selv til sykemelding hvis jeg kan unngå det.

Skrevet

Jeg også er student med deltidsjobb som servitør. Jeg har nå hatt svangerskaps permisjon siden uke 25. Ble alt for tungt for meg, kunne sove en hel dag etter en vakt, måtte bare gi meg, ellers hadde det nok gått utover skolen om jeg skulle være så trøtt og sliten hele tiden. Man skal ikke stå/gå for mye eller stresse når man går gravid, så om du om du ikke klarer mer er det ikke noe problem å bli sykemeldt eller få svangerskapspenger (går ut fra det er vanskelig å omplassere deg). Du må bare lytte til kroppen din og gi deg når du kjenner det er nok. Du må prioritere deg og den lille, jobben din klarer seg alltids.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jobber også deltid som servitør, har to andre jobber i tilegg. Merker at det tar på, og at jeg blir utrolig sliten etter en vakt.

Skrevet

Hei.. Har akk sluttet å jobbe jobbet fulltid som servitør/hovmester. Er for så vitt i grei form,men kjente ryggen ikke klarte å følge med i det yrket.Følte litt på det da jeg sluttet å jobbe,for en kollega av meg er også gravid(noen uker lengere på vei) og jobbet fremdeles. Men snakket med jordmor og hun var helt enig i at man må stoppe når kroppen ikke lengere klar å følge med. Vanskelig beslutning. Har en liten gutt på 11 måneder fra før,så vet at det er viktig å spare sammen mest mulig energi til neste kommer...

Et godt råd til dere alle tenk på dere selv og den lille babyen!!

lykke til..

Skrevet

hei, jeg er kokk og det blir vel så ille. Gleder meg ikke så fryktelig mye til førjula, nei. Jobber 100% og har heldigvis en forståelsesfull sjef som har fjerna meg fra alle løft osv (feks alle vareleveringene...).

Jeg ble 100% sykemeldt med bekkenløsning etter 6 1/2 mnd forrige gang. Da tok jeg dessverre ikke så mye hensyn til meg selv. Er nå i uke 18 og håper på å holde litt lengre denne gangen. Bare jeg ikke setter fyr på magen, eller noe (gasskomfyr...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...