Gjest Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 leser at det er bedre å begynne med grøt ved 4 mnd enn å gi mme i tillegg til mm. Leser også overalt at mme er så kjipt... Men er det noen skadeeffekter av mme? uff, får jo enda mer dårlig samvittighet av dette her=(
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 du skal ikke ha dårlig samvittighet, du har virkelig gjort det du kan!! Finnes det skadeeffekter ved mme da? Det er mest sannsynlig skrevet av hardbarka amme-politi! Syns ikke at det er riktig at de som ikke klarer å amme, skal få "kjeft" og dårlig samvittighet fordi de ikke ammer. Som mamma sa til meg da jeg slet med ammingen: " du er oppvokst på mme, så det blir folk av de også!"
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 har aldri hørt at mme er skadelig for barna...er vel mere det at mm er "bedre" for dem...skjønner?! Ikke ha dårlig samvittighet....jeg gir kun mme og nå 1 grøtmåltid...men det er fordi jeg mistet all mm da snuppa var 2 mnd...men det kan jeg jo ikke noe for:)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 ja, det sa forresten moren min og...(det om at jeg også var oppfostret på mme)...og har da blitt folk av meg for det:)
Gjest Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 mammamilla: samme her, eller har egentlig aldri hatt melk... har ca 100 ml i døgnet og de får hun jo, men lurer på å gi opp, bruker mange timer på pumping hver dag (hun vil ikke ta puppen) og det blir egentlig for mye. vet ikke om de 100 ml'erne har noe å si jeg... Men skal fortsette på akupunkturen litt til og se om det kanskje skjer et under...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 hs sa at det var bra med mm uansett hvor mye man klarte å skvise ut....men du får jo selv vurdere om det er "verdt" det...syntes selv at pumpingen var et helvete på jord (pardon my french)! men kred til deg som står på med akupunktur etc:) Tenkte ikke på det engang jeg...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 hvor gammel er din lille forresten?
rødhette* Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Skadevirkninger? Ehm, ingen. Mme gjør ungene mette og fornøyde, er altså bare positive ting ved det.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 for å si det slik: for jenta di er det viktigere å ha en mamma som ikke stresser og kaver med pumping hele tiden, enn det er med mm... Syns du har vært kjempeflink jeg, hadde det vært meg hadde jeg gitt opp for lenge siden
* 5 om dagen * Skrevet 3. november 2007 #10 Skrevet 3. november 2007 jeg har 5 friske flotte barn fra 19 år til 15 mnd...og ikke noen skader her i gården...
Gjest Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Ok! ja det er jo bra å høre at litt er bra det også! men vet ikke om jeg orker mer nå... får kanskje ut 10 ml hver pumping... noen ganger kommer det ingenting... på det verste er jeg nede i 25 ml i døgnet med pumping annenhver time... Men har egentlig blitt slappere nå, hun har begynt å ta puppen så jeg ammer det jeg klarer og kutter ned på pumping istedenfor. Hvis ikke akupunktur hjelper skal ammepoliklinikken henvise meg videre hvis jeg orker det. skal også kanskje prøve afipran (medisin som hjelper på melkeprod.)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 enig med deg lykke osv (langt nick;))
Gjest Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 tusen takk! hun er 2 mnd forresten, du som spurte=)
* 5 om dagen * Skrevet 3. november 2007 #14 Skrevet 3. november 2007 uff...glemte å skrive at alle har fått mme fra fødselen av.. (personlige årsaker) ingen astma / allergi...eller andre ting.. og vært utrolig friske hele tiden...selv influensaene har de slippe unna, sånn stort sett.. vært litt neseforkjøla men det er også alt...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. november 2007 #15 Skrevet 3. november 2007 Du får ha lykke til videre med amming og/eller mme:) Er uansett viktigst at den lille blir mett:) Kos deg videre...
Gjest Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Mammamilla: takktakk=) 5 om dagen: ok, det høres betryggende ut=)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. november 2007 #17 Skrevet 3. november 2007 Jeg sluttet etter to uker, for det første ville ikke Daniel suge. Jeg hadde brystbetennelse. Brystene var så røde, såre og opphovnete at det halve kunne vært nok. Bare Daniel kom borti me handa si fikk jeg smerter til tuuusen.. Jeg slet og slet, blødde og blødde, Daniel hylte og hylte helt til han sovnet av utmattelse. Det å slutte var det beste for meg og for Daniel. Jeg fikk tid til Daniel og kose me han, istedenfor å stresse me å være i dusjen, prøve å pumpe og lign. Daniel ble mett, sluttet og hyle var våken mange timer kjempeblid. Han sov om natten og sov faktisk godt. Til neste barn skal jeg forsøke igjen, men slutter tvert jeg merker tendenser til noe. Jeg vil kose me barnet og vite at barnet mitt får det beste av meg. Heller det enn å sitte me dårlig samvittighet fordi jeg ikke får det til, fordi jeg bruker tid på å stå i dusjen for å løse opp klumper og lign. Om natten var jeg på badet me et varmt omsap, sov toppen 1-2timer om nettene. HUsker jg en natt sovnet på badet også.. Huffhuff..
Gjest Skrevet 3. november 2007 #18 Skrevet 3. november 2007 uff, det høres helt forferdelig ut =( nei da var det nok bedre at du ga deg, skal jo ikke være tortur å amme heller!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. november 2007 #19 Skrevet 3. november 2007 Ooooog.. Hehe Han har absolutt ingen skader av noe slag for å si det slikt. En helt frisk og fin gutt. Tross mme.. Blander du riktig skjer det ikke noe!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 konklusjon: skadevirkingene er en opplagt mamma som har tid til å kose med barnet sitt
mayaya Skrevet 4. november 2007 #23 Skrevet 4. november 2007 Jeg fik også beskjed om å heller begynne med grøt da mini var 4 mndr.. Aaaner ikke hvorfor. Gi mme du :-)
nickoline og supermann Skrevet 4. november 2007 #24 Skrevet 4. november 2007 har jeg aldri hørt. da gutten min begynte å kreve mer mat. ca 4 mnd ga jeg han litt grøt om kvelden. Så økte vi ved 6 mnd alder
nickoline og supermann Skrevet 4. november 2007 #25 Skrevet 4. november 2007 tok foresten minst 3 uker før han spist ordentig av puppen. beinhard jobbing! i mellomtiden håndmelket jeg og helte i munnen hans med medisinglass...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå