Sommer & sol:-) Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 vi skal flytte og barna får hvert sitt soverom... vil gjerne gjøre det litt fint der da.... lillegutt er 15 mnd-tips? har tenkt kanskje en vegg med en farge,litt knæsj kanskje..er lite rom.. eller hvit m en stor malt olebrum,fisker e.l... frøkna er 6 år,tenkt en knæsj farge der og,på en vegg...eller en dus en.. hun vil ha gult da...er litt skeptisk til gult jeg assa... er liksom litt ut... husker vi hadde mye gult på beg av nitti tallet hjemme... blir kjempeglad for tips..
Zummi Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Mitt beste tips er å egentlig ha så nøytrale farger på rommene og heller friske opp med gardiner, lamper, puter, møbler osv (for eksempel kan en farget lyspære gi farge til veggen, men gir muligheter til å endre farger veldig enkelt...) Enkelte farger som virker friske og lyse kan vise seg å stjele mye lys likevel. Spesielt hvis det er snakk om et lite rom. Det er ikke noe i veien for å male bare en vegg hvis du likevel vil ha en eller annen markant farge. Da vil det være lettere å møblere de tre andre veggene og kontrasten kan gjøre at rommet virker større. Rommet til tøtta var rosa når vi kjøpte leiligheten og datteren til de vi kjøpte av hadde i tillegg fått lov til å lage "dalmatinervegg" (svarte flekker på veggen og ordet "dalmatiner" malt på). På flekk-veggen måtte det 7 lag maling til og de rosa bare 3... (Rommet er nå hvitt) Nå må jeg pokker meg sjekke legninga mi snart
Sommer & sol:-) Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 har tenkt på det m at fargen stjeler rommet... litt knæsj,men ikke for mørk...men ingenting er bestemt enda.. tenkte og at veggen m vindu kunne være den veggen m farge,pga lyset... men jeg vet ikke... oj,det var mye maling...nei ingen sorte flekker her...
Gjest Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 -Mal alle fargene i nøytral farge, f.eks lys rosa eller lys blå. skaff et stort tjukt lerret (sånn lerret som er festet til en treplate eller noe) og mal mønster på dette. plasser f.eks bak sengen,. Skjønner?
Gjest Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 * mente selvfølgelig mal alle veggene i nøytral farge! *
Zummi Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Jeg tror heller jeg ville valgt en av sideveggene til vindusveggen hvis det skulle vært farge på ene veggen bare... (det kommer mer lys på de veggene enn selve vindusveggen, lyset kommer inn der men lyser ikke opp veggen...) Vi har en vegg på kjøkkenet som er mørk mørk brun. Resten av veggene er "hvite" (eller "letthet" som det het i malebutikken)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 har bare et forslag jeg: Siden jenta på 6 år vil ha gult, så kan du jo la henne ha gule gardiner, feks. Mye lettere å bytte ut gardinene enn å male hele rommet
*Kleopatra Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Sjarmøren sitt rom er i fargen "vårgrønn". Helt nydelig synes vi! Ellers er møblene hvite og bildene lyse. Pluss han har lekekasser og litt stæsj i matchende farger til veggene.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 Det kjedeligste jeg vet er barnerom som er malt i hvitt eller andre slike nøytrale "voksenfarger" Barnerom skal være gøyale og lekne Folk er altfor redde for å bruke farger nå til dags og det gjør at mange hjem er aaaltfor kjedlige! Snuppa kommer til å få lysgrønt rom når vi flytter. Til sønnen din kunne du kanskje hatt en vegg hvor du maler vertikale striper i forskjellige bredder og farger? Kobolt, hvitt, lime, rødt og beige for eks også kunne de andre veggene vært lyse?? eller så er jo lysblått rom med litt maritime detaljer nydelig da lexington har masse fint til gutterom. Hvis jenta de vil ha gult rom så kan hun vel få det? Må jo ikke være banangult, en dus gulfarge er fint.. Til gult er det jo fint med orange og bringebærrosa også,, frikse og fine farger som passer fint på et jenterom
Sommer & sol:-) Skrevet 3. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2007 syns det er artig å være litt tøff på barnerommene,men er og litt pysete..og ikke gjort dette før,så er litt uten erfaring.. sikkert derfor det blir litt vanlig...
Sommer & sol:-) Skrevet 3. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2007 men hva med sånne wallies? noen som har prøvd det? så det innpå mortil3 nå,der var det mye fint da...
Gjest Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Skjønner at det er lett å få litt angst, men sjekk ut lady.no o.l. der kan du teste ut forskjellige farger på bilder av blandt annet barnerom Sjekk ut barneromstråden på nybaktmamma også, der ligger det mange flotte rom til inspirasjon
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 må få si meg enig med Mami 87 og nydelige Natalie, her har sønnen vår knallgrønt rom med blått tilbehør, og snuppa i magen skal få lilla rom med knallrosa tilbehør. Duse farger syns jeg er kjedelig til barn, det skal være litt gøy
*Kleopatra Skrevet 3. november 2007 #14 Skrevet 3. november 2007 Så artig å se at det er flere som er litt crazy og skal lage et lysegrønt barnerom:D Jeg elsker fargen på sjarmøren sitt rom:) Er helt enig i at barnerom skal være livlige og morsomme, tross alt barn som bor der.
Sommer & sol:-) Skrevet 3. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 3. november 2007 grønt hørtes fint ut da.. men rommet hans er ganske lite,så jeg er redd for at for mye gjør rommet mindre... har tenkt turkis på en vegg og resten hvitt... male no fisker på den veggen f.eks...
*Kleopatra Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Sjarmøren sitt rom er også lite, men jeg synes det går bra likevel. Men en fondvegg med turkis blir sikkert fint:) (du kan forresten få se fargen på rommet om du vil)
Sommer & sol:-) Skrevet 4. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 4. november 2007 ble litt gira jeg nå... har tenkt litt nå,surfer litt.. tenker en turkis vegg,dekorere med wallies med sjø motiv..fant noen m sjøhester,sjøstejerner og fisk.. på ikea fant jeg orange sjøhest lampe.... hva tror du?
*Kleopatra Skrevet 4. november 2007 #18 Skrevet 4. november 2007 Jeg er sikker på at jeg har sett et sånt rom før, enten var det noen her, eller så var det noen i denne tråden: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=312206 Der er MYE inspirasjon:) Absolutt verdt å se igjennom. Men rommet høres forresten fint ut:)
Sommer & sol:-) Skrevet 4. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. november 2007 fant ikke akkurat no likt.. men tanken min må jeg smake litt mer på og lufte for gubben... takk for hjelpen:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. november 2007 #20 Skrevet 4. november 2007 Vi skal i gang med å pusse opp barneværelsene i nye huset. Vil lage noe som varer.. På tulla sitt rom tenkte jeg litt shabby chick stil, tenker å beholde veggene hvite (vi malte de hvite i våres før vi visste om vi fikk gutt eller jente.. Ville male før vi la nye gulv). Kjører litt nyanser fra lys rosa til dyp rød og litt grønt på detaljene og møblene. Begge ungene han skyvedørsgarderobe med bjørk og speil, og gulv i bjørk? Ser likt ut ihvertfall De har møbler i hvitt og bjørk. Vi hadde to mørkeblå bokhyller, den ene får småen og den andre til lillesøster maler vi. Småen har foreløpig lyseblå vegger.. Der vi bodde før hadde han en rutenettmalt vegg i blånyanser, de tre andre var lyseblå, karmene var mørkeblå og døra var malt i sort tavlemaling.. det lurer jeg på å gjøre nå også på begge barneværelsene.. Har ikke helt bestemt meg for detaljene hos småen enda. Men.. Lillemor får den litt romantiske shabby chick stilen, og småen får nok et mer "moderne" rom i blått og sort med litt krom detaljer kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå