Gå til innhold

Bok til 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte melde lillegutt inn i Bokklubben Barn, og man får gavekort og kan selv velge bøker for det. Så sitter og lurer på hvilke bøker som passer... Han blir 1 år i januar, så tenkte å plukke bøker som passer for barn på ca 1 år. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pekebøker. Mini her elsker en bok med masse forskjellige kjøretøy i (sånn i hard papp), har andre pekebøker med forskjellige dyr i. Han begynte ikke å sitte rolig for å lese små fortellinger før nå nylig (han er to år), så jeg tror jeg først og fremst ville satset på enkle pekebøker :)

Skrevet

Joda, men jeg tenkte enda mer detaljert... Titler på forslag? :)

Skrevet

hva slags alternativer har du da?

Skrevet

MANGE

Så bare kom med alle mulige forslag. Om ikke bokklubben har de, kan det være jeg kjøper de i bokhandel :)

Skrevet

Skal vi se hva som ligge ri kurven her :-)

Titt-tei! på gården - fra go'boken (sånne flipper som man kan ta ut, så gjemmer d seg dyr bakom.. blir fort ødelagt..hihi, men mye lest)

Min store bok om kjøretøyer - lest i HVER dag siden han fikk den (Fra Litor)

Min store dyrebok - også veeeldig populær (Fra Litor)

Kjæledyr - kjenn på dyrene - har sånne små merker med pels eller sandpapir (kattetunge) - så man får kjenne litt av dyrene - morsom

Fem små andunger (fra Go'boken) - veldig populær

En dag på gården - les, åpne lukene og lær enda mer - kanksje for litt eldre

Småkryp - Hva sier vi? (med knapper og lyder i kanten) - brukt den innimellom, ikke så veldig spennende

Den lille larven Aldrimett - kjempesøt pekebok og fin historie

Ett lite tips er å sjekke hyllene på Sparkjøp, de selger ofte de sammen som i lekebutikker og bokhandlere, men mye billigere :)

Skrevet

Takk, da skal jeg se nærmere på noen av de.

Sparkjøp er jeg dessverre aldri på, da de ikke er i nærheten her.

Skrevet

Egner-bøker har jeg masse av. Og de passer best til å bli lest for av. Jeg er ute etter bøker som tåler å bli tatt på av små barnehender...

Flere forslag? :)

Ønsker også forslag til bøker til 2-3-åring, for jeg skal gi det i julegave.. Står bare "kvalitetsbøker" på ønskelista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...