Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 20 år, og jeg og forloveden begynte å prøve for ca en måned siden. Foreldrene mine vet det IKKE, da jeg ikke aner hvordan de kommer til å reagere. I går fortalte jeg mamma om en jevnaldrende kompis som skal bli far, og hun glemte nesten å puste mellom alle utropene om hvor ung han var.

Hvordan kommer hun da til å reagere når jeg blir gravid?!?!?!

Synes absolutt ikke selv at jeg er for ung, og dette er nøye planlagt, både mtp økonomi og studier.

Hva synes dere? Er ikke 20 år en ideell alder, når en føler seg ferdig med festing og useriøsitet (eller rettere sagt, når en aldri har hatt noen interesse av det)? Jeg gleder meg helt villt til å bli mor, men jeg er redd mamma kommer til å drepe gleden min. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

STÅ PÅ! :)

*sender masse babystøv å ønsker deg og din masse lykke til*

INGEN kan komme å hakke ned på deg når du har fått den gaven med at du blir gravid :) HUSK DET!

IKKE LA DEG HAKKE PÅ!

Det er ditt liv og det er din kropp- det er som sagt du som føler deg klar for det.

Klem fra en tidligere ung mor *gravid da jeg var 17*

Skrevet

Jeg syns dette er helt opp til dere. 20 år og mor er ikke så ungt egentlig. Og om dere nå ikke skulle klare å blir gravide på egen hånd, så kanskje du må gjennom masse før du eventuelt sitter med en baby, og da kan det være godt å ha begynt tidlig.

Det virker jo som om dere har tenkt gjennom dette i forhold til studier ol. Men det er alltid masse nytt når du får en baby.

I forhold til moren din så tror jeg du skal ta det med ro. Det kan alltids være en risiko å fortelle slike ting. Hos oss har de mast i flere år nå, og det er heller ikke så morsomt.

Jeg vil bare ønske dere lykke til.

(",)

Skrevet

Enig med overstående. 20 år er egentlig ikke så ungt. Og dessuten vil nok moren din forandre mening når du forteller at hun skal bli bestemor, og om hun ikke gjør d, så vet du iallefall selv at du er klar for et barn :) Jeg er 19 og er prøver, og kommer sannsynligvis til å være 20 år når barnet kommer til verden om alt går etter planen. Jeg har null interesse for d andre kaller "å leve livet" og føler meg klar til å ta vare på et lite vidunder. D er ikke opp til andre å bestemme når man selv føler seg klar, d er bare du som kan vite, og alder har ikke alltid så mye med d å gjøre :) Lykke til videre! Krysser fingrene for at en liten spire snart fester seg :)

Skrevet

Hei og tusen takk for oppmuntring og babystøv! *suge til seg*

Jeg håper virkelig at moren min kan legge karriere- og alders-tankene sine på hylla og heller glede seg over sitt første barnebarn når den dagen kommer.

Denne avgjørelsen er den mest lykke-bringende jeg noen sinne har tatt. Jeg og kjæresten danser på skyer og drømmer oss bort hvert sekund, og sexen har aldri vært så nær og intim før.

Har stor forståelse for de som må prøve i flere år før det klaffer, men inntil videre er statusen "prøvere" alldeles herlig! =)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Ser du har fått mye støtte på dette allerede, men vil bare henge meg på og si at jeg synes du skal gjøre det du synes er riktig for deg og ikke høre for mye på moren din. Hun får styre med sitt liv, og ligge unna de viktige avgjørelsene i ditt. Selv om 20 år er på mange måter er ungt er jeg helt sikker på at du vil bli en moden og omsorgsfull mamma til barnet ditt.

Moren din kommer nok til å elske sitt lille barnebarn når bare den første overraskelsen har lagt seg litt! Du får forklare henne at dette er ønsket og planlagt og at eventuelle kritiske kommentarer faktisk er sårende.

Skrevet

Jeg var 18 da jeg ble gravid og akkurat fylt 19 da jenta kom til verden....

STÅ PÅ!!!!

Alle mine venninner fikk barn mellom 16-22 års alderen

Skrevet

Hei..

Jeg er selv 20 og vi har nå vært prøvere i 20mnd.. Syntes ikke du er ung jeg:o) Kjenner meg litt igjen i det du skriver.. Gruer meg litt til å fortelle mine foreldre at jeg er gravid når det skjer.. Men mamma var bare 19år selv da hu fikk søstra mi;o) Hehe..

Ønsker deg lykke til og håper du ikke må være her så lenge:o)

Skrevet

Igjen, tusen takk for støtten! Vil også slenge på en takk for at alle dere er med på å gjøre dette forumet så positivt! Man blir jo så glad av å høre om alle lykkeønskninger, evt nye graviditeter og støttende ord!

Føler meg mer sikker enn noen gang på et jeg (og forhåpentligvis dere) går et fantastisk år i møte! =)

Skrevet

Hadde det vært meg hadde det vært for ungt, men folk er jo forskjellige! Jeg var altfor opptatt av fest og vås da jeg var 20, men om du føler deg klar er det jo helt opp til deg. Moren din kjenner deg jo, og vil jo sikkert se at du er moden og klar for oppgaven. Lykke til!

Skrevet

Du skal IKKE tenke på hva andre mener om noe i ditt liv!

Dette er noe bare du og kjæresten din kan vite at dere er klar for!

Man kan være 30 år og ikke moden nok til å få barn!

Det er mange kvinner her i verden som absolutt ikke skule hatt gleden av å få barn, nettopp fordi de ikke klarer å ta vare på et barn!

Jeg var selv 17 år da jeg ble gravid, og var så absolutt klar for det!

Har aldri brydd meg noe særlig om festing og har alltid vært familiekjær og ønsket meg en egen familie!

Så, ikke tenk på hva din mor sier!

Hun er den siste som skal ha innflytelse i denne saken!

Lykke til=)

Skrevet

Jeg vil bare få ønske deg lykke til :) Din mor må bare innse at du er voksen og lever ditt eget liv. Og så lenge du har samboer og lever i et stabilt forhold, så burde hun jo ikke bekymre seg.

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 20. Var en flott alder å få barn i. Masse lykke til. Klem

Skrevet

hei sann.som alle andre her har sagt, så tenk på hva du vil. så lenge du ønsker det, så skal du stå på det. jeg er selv 21 år gammel, er i mitt 2 pp nå. ønsker deg masse lykke til. kjenner meg veldig mye igjen, i alt du skriver.

lykke til

klem

Skrevet

Dette er vel noe som man bare vet selv om man er klar eller ikke. Så jeg synes ikke du skal tenke på hva andre synes. Og når det gjelder din mor så kommer hun nok til å bli veldig glad den dagen du forteller henne du er gravid. Hun vil nok bare ditt beste. :)

For min egen del så var jeg laaaangt i fra klar da jeg var 20 år. Å få barn da var noe av det fjerneste for meg. Jeg har valgt å reise og se verden, og nå som 29 åring så er jeg klar. Så vi er alle forskjellige. Heldigvis. Masse lykke til med prøvingen. Håper det klaffer for oss begge snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...