Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Må snart begynne å tenke på ny prevansjon... Noen erfaringer på denne da?? Brukt p-piller i 15 år før jeg ble gravid og alltid vært fornøyd med dette..=)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jeg er veldig fornøyd! Fikk en blødning ca en uke etter at jeg hadde begynt med dem som varte en uke, etter det har jeg ikke blødd i det hele tatt :-) Slipper også unna bivirkningene jeg hadde på vanlige p-piller, som hodepine og hyppige soppinfeksjoner...
@nemone Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Et spørsmål - jeg har ikke fått igjen mensen ennå, forhåpentligvis mange måneder til også. Får man blødning selv om man ikke har fått igjen mensen? Eller kommer blødningen først når eggløsningen har startet igjen?
Krokka og prinsessa Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Hmmmmm... Jeg lurer også på andres erfaringer med denne p-pillen Og er den østrogen-fri? (Leste inne her om prevensjon, og det finnes visst bare en østrogenfri p-pille på markedet, og det er denne vi må bruke når vi ammer. Er det Cerezette????)
Gjest Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg har akkurat begynt på den nå, 7 uker etter fødsel. Har ikke fått mensen ennå. Har hørt at man kan få litt småblødninger m den i begynnelsen. Den er østrogenfri, og kan derfor brukes v amming. Er spent på hvordan den vil fungee for meg etterhvert, tenker å gi den noen måneder og prøve hvordan den er..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 jeg har brukt den pga kroppen min ikke skal ha så mye østrogen pga litt forhøyet kolesterol....jeg er kjempe fornøyd med den og vil begynne på den igjen når jeg skal ha prevensjon.på søsteren min var den ikke så bra hun hadde masse uregelmessige blødninger....så den fungerer ikke likt på alle....men jeg hadde ingen bivirkninger av den..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 jeg har brukt den i 4 mnd nå, og har hatt veldig mye blødninger, blødd 3 uker, og en uke uten osv...så hvis ikke dette slutter snart så må jeg finne noe annet...men tror det er veldig forskjellig fra person til person altså..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 vell, jeg ble gravid med cerazett to ganger.... Så det blir spiral her i gården ja... Cerazett er en minipille å må bli tatt punktlig... Den er også mindre sikker.Med tanke på når man har barn ol. så er kansje ikke dette den beste prevensjonen i bunn å grunn...
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Akkurat samme som den ene anonyme, blødde i 3 uker så en uke fri. Utrolig stressende og slitsomt! Fikk i tillegg en haug med vonde kviser i ansiktet, så fastlegen min anbefalte meg å slutte med cerazette. Har inntrykk av at det er flere som er misfornøyd enn det er som er fornøyd.
Kate77 Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Har brukt den i fem uker hittil og er veldig fornøyd, har ikke merket noen bivirkninger og har ikke hatt noen blødninger. Tror det er bare tull at det er flere som er missfornøyd enn det er folk som er fornøyd. Det er vel heller bare det at de som er missfornøyd som roper høyest. Det stemmer heller ikke at den må tas punktlig som minipille, det er 12 timers "frist" for å huske å ta den slik som med vanlige p-piller. I følge legen min er den like sikker som vanlige p-piller. Det er jo de som blir gravide på de også...
FrøkenKnallkul Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Nå har jeg kun fullført to av brettene (3 mnd siden fødsel), men er veldig fornøyd så langt Har ikke hatt antydning til blødning. Kanskje litt humørsyk, men det er ikke godt å vite om det er p-pillen som er skyld i det! Diskuterte denne p-pillen med søsteren min i dag faktisk, hun har nå gått på de i 2 1/2 år uten en eneste blødning!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 må jeg vente til jeg får første mens etter fødselen før jeg begynner på pillen, eller kan jeg starte opp når tid som helst med denne p-pillen?
Krokka og prinsessa Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Eh, skal man ikke ha en uke opphold innimellom slik som med f.eks. yasmin??? Så man skal blø hver måned???
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 4. november 2007 #14 Skrevet 4. november 2007 Jeg fikk beskjed fra sykehuset om å starte med en gang. Trengte ikke vente på mensen. Blødde med en gang i 5 dager og har ikke blødd siden. Har humørsvingninger, men om det er pilla eller hormoner vet jeg ikke
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. november 2007 #15 Skrevet 4. november 2007 Jeg fikk småblødninger så jeg sluttet, jeg fikk beskjed om å ta den til ca samme tidspunkt hver dag, for det var som en slags minipille. Nå går jeg på loette, men får blødninger med den og... Så vurderer sterkt spiral ja....
Synne&TheTerminator Skrevet 4. november 2007 #16 Skrevet 4. november 2007 Har ikke Cerezette glemmemargin på 12 timer da??Det sa legen til meg! Anyway, jeg går på den å jeg er veldig førnøy, utenom de forferdelige humørsvingene da!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 Det stemmer UngMamma=)&LucasElsklingen>3 - Cerazette har en margin som VANLIGE p-piller når det gjelder å ta den - 12 timer!! Conludag, den må tas punktlig +/- 3 timer.. Det er en minipille.. Men husk det da jenter, at det er VELDIG individuelt hvordan man reagerer på de forskjellige pillene - fra person til person. Det beste er å prøve seg frem For å finne noe som passe DEG!! Kan være kjedelig, ja, meeen, been there - done that. Og det er verdt det, så man slippe uhyre mye og kanskje unødvendige bivirkninger... Er jo ikke alle som kan tas om og når man ammer da.... Men, om ikke, er det jo "et hav" av p-piller på markedet....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. november 2007 #18 Skrevet 4. november 2007 Cerazette er som en slags minipille jo, så hvis man ikke tar den til samme tid hver dag, er den ikke like sikker.
Gjest Skrevet 4. november 2007 #19 Skrevet 4. november 2007 Merker at det irriterer meg litt at folk ikke gidder å lese pakningsvedlegget før de skriver diverse ting her inne. NEI du må ikke ta cerazette til samme tidspunkt hver dag slik som med mini-piller. Den må taes innen 12 timer- altså innen 36 timer etter at du tok den forige. "Dersom du glemmer en eller flere tabletter. Hvis du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette. Ta den glemte tabletten så snart du husker den og de neste tablettene til vanlig tid. " Og til deg som lurte på om du skulle ha opphold på en uke mellom brettene. Nei det skal du ikke "Når en pakke er tom må du begynne på en ny pakke med Cerazette den neste dagen - altså uten avbrudd og uten å vente på en blødning." http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/C/Cerazette_Organon_83291/index.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #20 Skrevet 5. november 2007 Jeg har brukt cerezette i 7måneder nå og jeg har enda ikke fått mensen etter fødselen. Har hørt mange som ikke fåt mensen av å bruke cereztte. Og ja til di som lurer det er bare denne p-pillen enn kan bruke mens ennn ammer. Har heller ikke hatt noen bivirkninger av den.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #21 Skrevet 5. november 2007 Takk MalinaRompompei Det irriterer meg også - når det står i klartekst svart på hvitt!!! Godt vi er flere..
Synne&TheTerminator Skrevet 5. november 2007 #22 Skrevet 5. november 2007 Vis du leser på pakken så står det noe annet=)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #23 Skrevet 5. november 2007 UngMamma=)&LucasElsklingen<3 - Det var henta fra pakken det kjære deg. Så du ikke linken jeg la ved?
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 5. november 2007 #24 Skrevet 5. november 2007 Jeg begynte på denne etter 6 ukers kontrollen. Har ikke blødd i det hele tatt, så jeg slutta for 1 mnd siden for å se om jeg har fått igjen mensen. Snuppa er snart 10 mnd så syntes det var på tide... Fikk mensen etter at jeg kuttet ut pillene, ellers ingen bivirkninger.. Men litt ulike erfaringer med dem tydeligvis.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #25 Skrevet 5. november 2007 Jeg mistet sexlysten fullstendig av disse pillene og sluttet. Har diskutert dem med 3 venninner - og alle var misfornøyd og måtte slutte. Noen pga humørsvingninger/tap av sexlyst, andre pga konstante blødninger. Men den funker sikkert for noen! Kjøp en pakke for 3 mnd og test det ut. Jeg bruker spiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå