Gå til innhold

nervøs angående nr 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her kan gi meg litt oppmuntring.

Vi har lenge hatt lyst på nr 2,og har forsøkt en stund.. Men nå som den er "i boks" så har jeg fått litt rare tanker..

Det vil si, jeg tenker mye på 3 åringen jeg allerede har.Han er ekstremt knyttet til meg,og det har liksom alltid bare vært oss.Jeg undrer meg over hvordan han skal takle å ikke være fullstendig i fokus lenger. Det er liksom meg og han...Og vi har jo våre rutiner og sånne ting..

Så er jeg jo litt sånn nervøs for hvordan livet vil bli nå,vil det bli veldig annerledes..Tenker kjempemye.Kan jeg bli like glad i en til?Følelsene jeg har for sønnen min overgår jo alt,og alle følelser jeg noensinne har hatt. Jeg forstår ikke hvordan jeg skulle kunne greie å elske en til på samme måte.Eller like mye.

Er jeg rar nå?

pluttselig tenker jeg: å hjelpe meg,jeg vil jo bare kose meg med han jeg har...Ja,jeg føler meg VELDIG unormal. Vi har prøvd og feilet lenge,og jeg skulle egentlig ha hoppet i taket av glede..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke rar! Det er ikke unormalt å bekymre seg om man kan klare å bli like glad i flere enn et barn. Dette går seg til når den lille blir født, vet det av erfaring. Du kan jo også passe på at den du har i fra før får alenetid ammen med deg når pappa'n er hjemme, pappa'n kan jo klare det meste med den minste bortsett fra å amme. Prøv også å gi den største muligheten til å hjelpe til med den minste, hente bleier, kluter o.l. Dette går kjempeflott, lykke til!

Skrevet

Jeg tenker slik selv jeg!!Går det virkelig an å elske et annet menniske like høyt?

Nå for tiden gruer jeg meg også litt pga dattera mi er totalt i trassalderen og sliter mye for å få henne i søvn!

Alt jeg vil er å bli like forelsket i mitt neste barn som jeg ble i jenta mi:=)

Fikk ikke nok av henne!Ville bare se på henne hele tiden

Det var nesten plagsomt hehe:=)

Jeg har også hatt dårlig samvittighet for at jeg venter et barn til ..

Jeg å jenta mi er også veldig knytta.

Skrevet

Sniffet henne hele tiden for hun lukta så sinnsykt godt:=)

ÅH nå kjenner jeg at jeg gleder meg hehe!!

Tror alle barn har godt av å ha søsken:=) Syns det hadde vert temmelig trist uten mine ihvertfall:=)

kJEMPE KJEKT!:=)

Skrevet

åååååh dette her høres SÅ kjent ut!

jeg føler det akkurat slik selv! Har en sønn på to, og vi blir snart 4 i familen. det har jo alltid vært bare oss tre, og jeg føler liksom at jeg "frarøver" sønnen min den oppmerksomheten han fortjener ved å få en ny! det har jo vært så greit med bare oss tre, og jeg er jo så ufattelig glad i den gutten der, at jeg kan faktisk ikke forestille meg at den som kommer skal klare å få de samme følelsene frem i meg!

men slik går det nok til :-) er utrolig spent på hvordan det blir..... Men mye følelser og virr rundt dette temaet hos meg - det er det...

lykke til ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...