Gå til innhold

Absolutt nødvendig med babycall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper alle sammen av dere en babycall? Jeg tenker å ha babyen på rommet sammen med meg og pappaen, og lurer på om jeg i det hele tatt får bruk for en babycall. Det er så mange andre ting jeg heller vil bruke penger på

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,hvis føler at du ikker trenger det,så må du ikke kjøpe det heller! er vell mest for dem som har eget rom til babyen eller at den sover i en annen etg som babyen! er ikke en nødvendighet,men grei å ha for mange.

Skrevet

Kjekt å ha om ungen ligger ute i vogna eller sover på rommet uten at dere er der

Skrevet

hvis du har en mindre leilighet eller alt på ett plan som vi, 75 kvm leil- så synes jeg babycall er unødvendig. men om en har en bolig med flere etasjer og barnet sover i f.eks 3 mens dere ser på tv i 2- så ser jeg behovet....

Skrevet

Vi brukte aldri babycall. Hadde ikke behov i det hele tatt.

Men de som bor i stort hus i flere etg burde kanskje ha det.

:o)

Skrevet

Som de andre sier: det kommer helt an på hvordan dere bor og hva behovet deres er. Vi har babycall men har nesten aldri brukt den, for det første fordi vi hører babyen men også fordi den ikke er av de beste, den lager masse skurrelyd selv om ungen ligger musestille. Så hvis man skal kjøpe vil jeg anbefale å kjøpe en av de beste som man ikke irriterer seg over og slår av :-)

Skrevet

Vi brukte aldri babycallen heime, ettersom vi budde i ei lita leiligheit. Men den var god å ha når vi var på ferie hos besteforeldre og sånn, der det var litt lenger mellom romma. Men vi kjøpte ikkje ein av dei dyre då, men faktisk ein walkietalkie med babycallfunksjon. Funkar heilt fint og kostar mykje mindre. ;)

Skrevet

vi kjøpte det etterhvert.. men eneste gangene vi har brukt den er når vi har vært på hytten og vi har sittet ute om kvelden.

Skrevet

Jeg tenker som deg. Kommer ikke til å ha behov for en baby call når babyen skal ligge sammen med oss, og vi har bare en to roms leilighet. Kommer nok til å høre når hun skriker tenker jeg....:-)

Skrevet

Vi hadde ikke forrige gang og kommer sikkert ikke til å ha det nå heller. Han fikk eget rom da han var 4-5 mnd og da hadde vi bare døra åpen ut til gangen. leiligheten var på ca 90 m2 og med to etg. Hørte ham likevel fint hvis han lå og sov i andre og vi var i første.

Nå har vi ca 120m2 i to etg og har, som forrige gang, vogge i stua for dagtidssoving (slik at h*n blir vant til lyder når h*n skal sove). Og på natta er vi jo i samme romm, først, og siden i allefall i samme etg.

Skrevet

Blir litt som de andre sier, kommer an på dere.

Jeg trodde ikke vi ville får brukt for en, men fikk en i gave.

Han sov mye ute på dagtid og da hadde jeg den på tilfelle jeg holdt på med vask eller andre ting som lagde litt lyd og da hørte jeg ikke han i vogna ute. Tror ikke jeg har brukt den om natta mens vi sover selv!

I tillegg så har vi brukt den mye på ferie. Svigers har feriehus i utlandet og da sitter vi ofte ute og spiller kort og skravler mens micro sover i en annen etg med vindu på motsatt side av hverandaen. Hadde aldri hørt han uten babycall!

Jeg er kjempeglad for at vi fikk en for vi har fått brukt den mye. Men som sagt det kommer litt an på hvordan man bor og hva man skal!

Skrevet

jeg har ikke tenkt å ha det, har tenkt til å ha babyen litt inne på våres rom. også trenger vi ikke det seinere heller, rommet til babyen er vegg i vegg med vårt så tenkte bare å ha dørene oppe. vi har trappa i stua også er babyens rom rett ved trappa nede så det går nok fint uten..

Skrevet

Vi kjøpte ikke før snuppa var 7-8 mnd gammel. Da begynte hun å turne rundt i vogna så det ble litt skummelt når hun lå nede og sov. Da var det kjekt å kunne høre når hun våknet så vi kunne ta henne opp før hun kom seg ut av selene og vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...