Gå til innhold

Ja, det er lytt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokk og den single naboen er ikke vant til barn. Vi har en stort sett superrolig baby som er enkel å ha med å gjøre, lite gråt og hyl der i gården. Og hvis hun gråter, gjør vi alt vi kan for å roe henne. Selvsagt.

Det har hendt noen kvelder, men ikke så ofte, at hun blir overtrøtt og skriker litt før vi får henne til å sovne.

Og med en gang hører vi sinte skritt over - trampe trampe fra rom til rom, og attpåtil banking et par ganger. Hun har klaget litt også. Tåler hun ikke forstyrres i TV-tittingen, eller hva f... Tenk hvis vi hadde hatt et kolikkbarn eller noe? Lurer på om hun får barn noen gang, da lærer hun forhåpentligvis littegrann! Og hun er sur! pga babyen. En gang skjedde det at vi roet babyen, SÅ kom det banking, og babyen våknet og skrek igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med henne! Jeg ville sagt at jeg ikke finner meg i den bankinga, og at det i alle fall ikke gjør babyen roligere. Hvis hun har et problem med et barn som gråter av og til så får hun finne seg et annet sted å bo. Det er ikke mulig å få et barn til å aldri gråte, og det er heller ingen lov mot å få barn i en boligblokk.

Skrevet

Her hvor vi bor er det også lytt. Min sønn gråter en del da han er syk nå, men heldigvis er naboene forståelsesfulle. Jeg vet vi har vekket dem på natten, men de har så langt ikke sagt noe.

Ikke bry dere som naboen. Når man kjøper blokkleilighet må man regne med at det blir litt lyd. Om hun klager får du bare si at babyen ikke kom med volumknapp. Er jo ingenting å gjøre. Tenk når babyen begynner å leke, løpe og hyle. Dere får bare godta at barnet gråter av og til. Er jo fælt at dere skal få panikk hver gang babyen gråter.

Mitt råd er å ikke bry dere om bankingen. La henne komme på døren, og si det som det er: Mennesker lager lyd. Si at du alltid kan spandere et hørselvern på henne:)

Skrevet

Takk for svar, vi får ikke panikk når babyen skriker litt, er fornøyd med å ha en rolig baby vi. De eldre i blokka kommenterer stadig hvilken rolig baby vi har, de har hatt barn selv, og nei, de har ikke høreapparat som er av :-)

Synes det er så rart å overreagere sånn på littegrann babylyd.

HI

Skrevet

Jeg bor også i blokk, treverk i etasjeskillere, og JEG er klageren, de over, en 5 åring som hyler og løper med sko inne, hopper og vekker snupp, jeg blir så rasende. Selv kan jeg ikke sove når jeg vil heller, de går jo som en gjeng elefanter der oppe.....J..irriterende, så de få gangene min snupp gråten, så håper jeg at jeg forstyrrer dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...