Gå til innhold

ang nattamming.....vente til baby skriker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt å ta opp lillegutt om natten når jeg hører at han kaver fælt og jeg vet at det er lenge siden han spiste sist. Han er ikke helt våken alltid. Nevnte dette til ei dame og fikk til kommentar "hvorfor gir du han mat da"? Jeg synes ikke han skal være nødt til å skrike for å få mat om natta når jeg vet at han bruker å kave slik når han er sulten. Hva gjør dere andre? Han er bare 6 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme som deg.våkner av at hun begynner å vri seg og "snøfter" i senga si,da tar jeg henne opp,legger henne til og hun spsier seg mett i søvne/halvsøvne,så legger jeg henne tilbake og da er det stille igjen.

Skrevet

Gutten min var som regel utsultet (da han var i den alderen) dersom han måtte så langt som til å skrike, derfor plukket jeg ham nesten alltid opp mens han enda bare virret med hodet og lagde smattelyder. Dessuten sovnet han som regel lettere igjen dersom han slapp å skrike for å få mat :)

Skrevet

gråt er et sent tegn på sult, så du gjør helt rett i å gi pupp når han kaver:) Jeg gir Leah pupp når hun begynner å snøfte å snu på hodet, da er hun sulten:)

Skrevet

Gi han mat! Det gjorde i allefall jeg! også sovner han nok fortere etterpå. Lest mange plasser at gråt er et sent tegn på sult, så du reagerer nok rett på hans signaler!

Skrevet

gi han mat du, han er jo bare 6 uker enda. blir noe annet når han blir større, da kan du med fordel vente til han gråter så du vet at han er våken. noen ganger sovner de jo igjen.

jeg tok henne opp og ga pupp når jeg hørte at hun våknet og kavet slik som din. hun måtte ikke gråte hver gang først nei. flyttet henne på eget rom da hun var 4 mnd, da måtte hun gråte for at jeg skulle høre henne:) nå får hun ikke mat om natta lenger..

Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, tar henne opp når hun er i ferd med å våkne (selv om jeg ikke vet helt sikkert hvor lang tid hun har tenkt til å bruke...) Gjør det fordi hun har begynt å sove flere timer i strekk om natten nå, og jeg er litt usikker på dette med nattamming og hva jeg skal gjøre for å holde melkeproduksjonen på topp. Men hvis det mindre enn 3 timer siden hun fikk mat sist, lar jeg henne kave til hun våkner helt, i tilfelle hun skulle finne på å sovne igjen:)

(min er 4, snart 5 uker)

Skrevet

jeg våkner også av at lillegutt kaver eller er litt urolig. Da smetter jeg bort og gir han smokken og han finner roen igjen med en gang. Han er jo ikke helt våken enda.

Så går det feks 45 min til neste gang han er "urolig" og så litt mindre neste gang etc. Jeg tar han opp og gir han mat når

* det blir kort tid mellom hver gang han må få smokken igjen

* han er urolig UTEN at smokken har fallt ut

* han er våken

Jeg begynte med dette når han var 3 uker og synes det er kjempegreit. Han sover lengre og lengre. På det meste har han sovet 9 timer i strekk, da har jeg gjerne gitt han smokken etter 7 og 8 timer, men etter 9 fikk han mat...

Han er nå 7 uker.

Skrevet

godt å høre at det er flere som gjør som meg. Da har jeg gjort rett og fulgt morsfølelsen min. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har også fulgt denne teorien. Venter ikke helt til han skriker, men bare til han ikke roer seg og sovner ved å få smokken. Husk at en baby ofte har lette søvnfaser da de fort kan våkne. Lett at de tar i mot maten når den blir servert selvom det egentlig ikke er nødvendig. Begynte med dette da babyen var ca 7 uker, tok bare et par dager før han hoppet over det ene nattmåltidet. Tror dette fører til at kroppen forstår at nå er det natt, for det var ganske samtidig at han begynt å komme seg i seng tidligere.

Gjest Ut på tur
Skrevet

jeg er enig med alle dere om at babyen ikke skal behøve å skrike. men husk at babyer sin søvn syklus er på en time. det betyr at en gang i timen er de nesten våken. hos oss voksne er det hver 3 time. men vi som mødre forstår jo stort sett alltid hva de forteller oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...